arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۹ خرداد ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: پيش از ظهر، در منزل براى خطبه‌ها مطالعه كردم. كتاب ذریعه‌النجاه را در مورد حوادث بعد از عاشورا تا اربعين در كوفه و شام و مسيرها ضمن كار در كتب ديگر براى شناخت شخصيت‌هايى كه نام‌شان مى‌آمد، استفاده بردم. خطبه اول را دربارة آثار ظلم‌هاى بنى‌اميه و خطبه دوم را براى مناسبت‌هاى ديگر هفته اختصاص دادم. چند نفرى عليه [آقای عبدالله نوری]، وزيركشور شعار دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

پيش از ظهر، در منزل براى خطبه‌ها مطالعه كردم. كتاب ذریعه‌النجاه را در مورد حوادث بعد از عاشورا تا اربعين در كوفه و شام و مسيرها ضمن كار در كتب ديگر براى شناخت شخصيت‌هايى كه نام‌شان مى‌آمد، استفاده بردم. خطبه اول را دربارة آثار ظلم‌هاى بنى‌اميه و خطبه دوم را براى مناسبت‌هاى ديگر هفته اختصاص دادم. چند نفرى عليه [آقای عبدالله نوری]، وزيركشور شعار دادند.

عصر در منزل تاريخ مطالعه مى‌كردم. بچه‌ها هم در استخر بازى مى‌كردند و مطابق معمول، مهدى ديگران را به آب مى‌انداخت. با محسن دربارة پرونده آقای كرباسچى صحبت كرديم. مجموعه اشعارى كه توسط بعضي از شعرا، در مورد من سروده شده است، آورد.

فاطى شرحى از كمبود دارو و تجهيزات پزشكى و مشكلات بهداشت و درمان داد و پيام [خانم شفیقه رهیده]، همسر دكتر [حسن] حبيبى را به من ابلاغ كرد كه گفته است، كنار رفتن، كار انقلاب و كشور را مشكل كرده، فكرى بكنيم.


سخنان [آقای بیل کلینتون]، ریيس‌جمهور و [خانم مادلین آلبرایت]، وزير امورخارجه آمريكا در مورد ايران و اظهار تمايل به حل مشكلات فيمابين، سخت مورد توجه دنيا و داخل است.

نظرات بینندگان