arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

سخنگوی صنعت برق: نیروگاه اتمی بوشهر تا پنج روز دیگر وارد مدار می شود

سخنگوی صنعت برق گفت: از روز گذشته نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات به دلیل نقص فنی از مدار خارج شد و احتمالا چهار یا پنج روز زمان برای اتمام کارهای عملیاتی لازم است و بعد از آن این نیروگاه ورارد مدار خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی صنعت برق گفت: از روز گذشته نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات به دلیل نقص فنی از مدار خارج شد و احتمالا چهار یا پنج روز زمان برای اتمام کارهای عملیاتی لازم است و بعد از آن این نیروگاه ورارد مدار خواهد شد.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه طی این پنج روز بجای افزایش محدودیت بر مشترکان می بایست از طرح های مدیریت مصرف و تشویق محور استفاده کنیم، اظهار کرد: در این مدت صنایع بار خود را به ساعات کم باری انتقال خواهند داد تا بتوانیم این مدت را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: شرایط سختی را پیش رو داریم و میزان ذخیره تولید به حداقل رسیده است و امیدواریم با وارد مدار شدن این واحد به مدار تولید اوضاع بهبود یابد.

سخنگوی صنعت برق همراهی مردم در مدیریت مصرف برق در روزهای جاری را به منظور قطع نشدن برق بخش خانگی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: تمام تلاش خود را می کنیم که مردم دچار قطعی برق نشوند، اما از مردم تقاضا داریم که برای کمک به پایداری شبکه برق، مدیریت مصرف برق را مورد توجه قرار دهند.

روز گذشته روابط عمومی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: "به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه بطور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد. بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست. "

نظرات بینندگان