arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

استان مرکزی در آستانه شیوع موج پنجم/نوع دلتا بسیار خطرناک‌تر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیک پنجمی که متاسفانه گرفتار آن خواهیم شد از نوع دلتا خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیک پنجمی که متاسفانه گرفتار آن خواهیم شد از نوع دلتا خواهد بود.

 به نقل از علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان در هیئت رئیسه دانشگاه اظهار کرد: نوع دلتا بسیار خطرناک تر است و حتی کسانی که قبلا مبتلا شده اند و حتی واکسن زده اند نیز ایمنی کامل ندارند.

او افزود: استان های جنوبی دچار بحران شده اند و چندین شهر به رنگ قرمز درآمده‌اند و دیر یا زود استان ما نیز دچار بحران خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیاز است تدبیرهای لازم اندیشیده شود و خود را آماده برخورد این موج کنیم، اظهار کرد: از هفته گذشته میزان مراجعین سرپایی به مراکز درمانی در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با هر روشی که امکان داشته باشد باید روحیه پزشکان و پرستاران، نیروهای آزمایشگاهی و ... را بالا ببریم.

او همچنین از مردم خواست این هشدار را جدی بگیرند و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مدافعان سلامت را در موج پنجم یاری کنند، چراکه هر اندازه زمان وقوع پیک پنجم را به تعویق بیندازیم به همان مقدار زمان بیشتری برای استراحت و تجدید قوا خواهند داشت.

جمالیان گفت: متاسفانه با وجود تاکید وزیر بهداشت مبنی بر توقف پروازهای روسیه، اما همچنان شواهد نشان می دهد عده ای بدون اهمیت به سخنان متولی سلامت کشور و مقام عالی وزارت، اقدام به برقراری این پروازها کرده و حتی تورهای تا ۱۰ روز آینده نیز همچنان دایر است که متاسفانه باید گفت اینگونه رفتارها مطمئنا این ویروس را به داخل کشور و سپس استان وارد می کند و شرایط را به مراتب بدتر خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: کشور روسیه با توجه به اینکه واکسن اسپوتنیک که یکی از واکسن های خوب با ایمنی بالا در جهان است را تزریق کرده بود، اکنون دچار اپیدمی جدیدی شده و این مسئله نشان دهنده میزان خطرناکی و سرعت انتشار این بیماری و غلبه بر واکسن دارد.

وی در پایان از مردم حتی کسانی که پیش از این به کرونا مبتلا شده یا یک یا دو دز واکسن را دریافت کرده اند، خواست با توجه به نوع جدید این ویروس، پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و پرهیز از هرگونه دورهمی را به شدت رعایت کنند.

 ایسنا

نظرات بینندگان