arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

ربیعی: به یک متن روشن و فاقد ابهام در مذاکرات وین رسیده‌ایم / آنچه باقی مانده، بیش از آنکه به مذاکره نیاز داشته باشد، نیازمند تصمیم سیاسی آمریکاست / درصورت نرسیدن به توافق نهایی تا مهلت قانونی دولت دوازدهم، مسئولیت و تصمیم درباره جزییات مذاکرات بر عهده دولت سیزدهم است

سخنگوی دولت گفت: امروزدر مذاکرات به یک متن روشن رسیده ایم و منتظر تصمیم سیاسی طرف آمریکایی هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت گفت: امروزدر مذاکرات به یک متن روشن رسیده ایم و منتظر تصمیم سیاسی طرف آمریکایی هستیم.

به گزارش «انتخاب»، علی ربعی امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه تصمیم به سرانجام رسیدن توافق به نتایج انتخابات ایران ربطی ندارد، گفت: با توجه به تصمیم نهادهای بالادستی مذاکرات انجام می شود.

او گفت اگر آمریکا به تعهداتش بازگردد مذاکره کنندگان شرایط را به نهادهای بالادستی گزارش خواهند داد و منتظر دولت بعد نخواهند شد. کمیته ای هم تشکیل شده تا آنچه در حال توافق است را با مصوبه مجلس تطبیق دهد.

ربیعی افزود: تقریبا درباره همه اختلافات مهم طرفین توافق کلی صورت داده اند. اسناد مربوطه آماده شده و اکنون به یک متن روشن و فاقد ابهام در کارگروه ها رسیده اند.

او گفت: آنچه باقی مانده بیش از آنکه به مذاکره نیاز داشته باشد، نیازمند تصمیم آمریکا و دیگر طرف های مذاکره با ایران است.

ربیعی گفت: اگر تصمیمات سیاسی اخذ شود می‌توان امیدوار بود و هیچ بعید نیست که وارد دور پایانی گفت‌وگوها شویم.

او افزود: هفته آینده ممکن است اخرین دور مذاکرات در وین باشد که البته این مسئله بستگی به تصمیم طرف های مقابل و اراده آنها برای به نتیجه رسیدن گفتگوها دارد.

ربیعی ادامه داد: در صورتیکه دیگر طرف ها آماده باشند، دولت مانعی برای اتمام مذاکرات ندارد اما اگر به هر دلیلی توافق نهایی تا مهلت قانونی دولت دوازدهم اتفاق نیفتد، مسئولیت مذاکرات و تصمیم درباره جزییات آن بر عهده دولت سیزدهم خواهد بود.

نظرات بینندگان