arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

حمله نتانیاهو به دولت جدید اسرائیل: به آمریکا تعهد داده اند که بدون اطلاع قبلی، هیچ اقدامی درخصوص ایران نکنند / ۱۵ سال است آمریکا از من چنین تعهدی می‌خواهد، اما من رد کردم / اگر مناخیم بگین هم به این سیاست پایبند بود، سال ۱۹۸۱ نمی‌توانستیم نیروگاه‌های هسته‌ای عراق را نابود کنیم

نتانیاهو با اشاره به اسناد تازه منتشر شده حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای عراق در سال ۱۹۸۱، به شکل ضمنی آن را با نوع تعامل با برنامه هسته‌ای ایران در صورت لزوم مقایسه کرد و سیاست‌های دولت جدید اسراییل در این باره را به باد انتقاد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نتانیاهو با اشاره به اسناد تازه منتشر شده حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای عراق در سال ۱۹۸۱، به شکل ضمنی آن را با نوع تعامل با برنامه هسته‌ای ایران در صورت لزوم مقایسه کرد و سیاست‌های دولت جدید اسراییل در این باره را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری سما، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در جلسه حزب لیکود که ریاست آن را برعهده دارد، گفت، اینکه وزیر خارجه این رژیم صهیونیستی در مقابل آمریکایی ها متعهد شده است که هیچ گونه اقدامی درخصوص ایران بدون اطلاع قبلی اتخاذ نکنند، دست رژیم صهیونیستی در قبال ایران را می‌بندد.

او گفت: یائیر لاپید، وزیرخارجه اسرائیل به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تعهد داده است که دولت اسرائیل در خصوص ایران سیاست «اقدامات ناگهانی» اتخاذ نکند و قبل از انجام هرکاری باید به واشنگتن اطلاع داده شود.

نتانیاهو در ادامه تاکید کرد: اگر مناخیم بگین، نخست وزیر اسبق اسرائیل به سیاست عدم اتخاذ اقدامات ناگهانی پایبند بود در سال ۱۹۸۱ نیروگاه های هسته‌ای عراق را نابود نمی کردیم.

وی همچنین گفت: آمریکایی ها به مدت ۱۵ سال از من درخواست کردند که چنین تعهدی داشته باشم اما من بطور قاطع این درخواست ها را رد کردم.

یائیر لاپید در پاسخ به نتانیاهو گفت: بخش اول حرف هایت کاملا نادرست است و بخش دوم اتفاق نیفتاد. از رئیس جریان مخالف دولت اسرائیل به خاطر نصیحت هایش تشکر می کنم.

نظرات بینندگان