arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

سازمان سنجش: داوطلبان شهرهای قرمز در محل زندگی خود کنکور می‌دهند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ملاک تعیین شهرها به عنوان حوزه‌ آزمون سراسری در سال گذشته وجود ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر بود. امسال برای کاهش تردد کنکوری‌ها، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر به ۱۵۰ نفر کاهش یافته و داوطلبان شهرهای قرمز در شهر محل سکونت خود آزمون خواهند داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ملاک تعیین شهرها به عنوان حوزه‌ آزمون سراسری در سال گذشته وجود ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر بود. امسال برای کاهش تردد کنکوری‌ها، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر به ۱۵۰ نفر کاهش یافته و داوطلبان شهرهای قرمز در شهر محل سکونت خود آزمون خواهند داد.

فاطمه زرین آمیزی اظهار داشت: در آزمون سراسری سال گذشته، ملاک تعیین حوزه این بود که اگر ۲۵۰ داوطلب برای هر نوبت آزمون در هر شهر وجود داشت، آن شهر حوزه برگزاری کنکور می شد. امسال برای کاهش تردد کنکوری ها، ملاک تعداد داوطلبان هر شهر از ۲۵۰ نفر به ۱۵۰ نفر کاهش یافت.

وی افزود: کنکور سراسری ۱۴۰۰ در ۴۱۴ شهرستان و سه هزار و ۵۲۲ حوزه برگزار می شود که تعداد حوزه ها و شهرها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

زرین آمیزی همچنین از برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ در ۱۱ کشور خارجی خبر داد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه این گفت و گو با اشاره به دانشگاه های محل برگزاری کنکور ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: کنکور سراسری، آزمون وزارت علوم است و دانشگاه ها همه پتانسیل خود را در اختیار برگزاری آزمون قرار می دهند. با این حال، مواقعی در شهر محل برگزاری، دانشگاه نداشتیم که از دانشگاه آزاد یا پیام نور و مدارس آموزش و پرورش استفاده کردیم.

زرین آمیزی ادامه داد: دانشگاه های محل برگزاری آزمون از روز قبل تعطیل می شوند تا شرایط را برای حضور داوطلبان مهیا کنند.

وی همچنین درباره اجرای پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری، گفت: پروتکل های بهداشتی در شهرهای قرمز سختگیرانه تر اجرا می شود؛ مهمترین بخش این پروتکل ها، افزایش تعداد شهرهای برگزاری آزمون به منظور کاهش تردد داوطلبان است و معیار وجود ۱۵۰ داوطلب در هر شهر به این هدف کمک کرد.

زرین آمیزی اعلام کرد که در شهرهای قرمز هیچ ترددی انجام نمی شود و داوطلبان از این شهرها برای شرکت در کنکور خارج نخواهند شد که باعث شیوع بیماری نشوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموز کشور با بیان اینکه سال گذشته پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری به طور کامل اعمال شده است، یادآور شد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری سال گذشته ۹۰ درصد رعایت شده بود. همچنین وزارت بهداشت هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای داوطلبان به کرونا بر اثر حضور در آزمون دریافت نکرد.

کنکور سراسری ۱۴۰۰ در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر ماه با یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۸۵۲ داوطلب برگزار خواهد شد و توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از ۶ تیر ماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می شود.

مهلت خوداظهاری داوطلبان کنکور سراسری از ۳۰ خردادماه در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا امروز سه شنبه اول تیرماه ادامه دارد.

نظرات بینندگان