arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

سازمان جهانی بهداشت: واکسن‌های کرونا در حال از دست‌دادن اثربخشی در برابر سویه دلتاپلاس هستند

مسئول بخش علمی سازمان جهانی بهداشت گفت: واکسن های کووید ۱۹ در حال از دست دادن اثربخشی خود در برابر سویه دلتای کرونا هستند. سویه دلتا در حال تبدیل‌شدن به یک نوع غالب در سطح جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت: واکسن‌های کرونا در حال از دست‌دادن اثربخشی در برابر سویه دلتاپلاس هستند

فارس: سومیا سوامیناتان، مسئول بخش علمی سازمان جهانی بهداشت گفت: واکسن های کووید ۱۹ در حال از دست دادن اثربخشی خود در برابر سویه دلتای کرونا هستند.

وی ادامه داد: واکسن‌های موجود کووید ۱۹  نشانه‌های کمتری از اثر را در برابر ویروس کرونا ویروس دلتا نشان می‌دهند. با این حال، هنوز هم بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن‌ها در جلوگیری از بیماری شدید و مرگ موثر است.

سویه «دلتا پلاس» که به اختصار دلتا گفته می‌شود، به دلیل جهش در نوع دلتا یا «B.۱.۶۱۷.۲» شکل گرفته و اولین بار در هند شناسایی شد. این سویه یکی از محرک‌های اصلی بروز موج دوم بیماری محسوب می‌شود.

نوع دلتا در حال تبدیل شدن به یک نوع غالب در سطح جهان است ، زیرا قابل انتقال به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این اولین بار در هند حدود اکتبر سال ۲۰۲۰ شناسایی شد.

دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: نوع دلتا در حال تبدیل شدن به یک نوع غالب در سطح جهان است، زیرا قدرت انتقال آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این سویه اولین بار در هند حدود اکتبر سال ۲۰۲۰ شناسایی شد.

نظرات بینندگان