arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

احمد خاتمی: بعد از انقلاب، استقبال فوق العاده مردمی را از نامزدی رئیسی در موارد دیگری سراغ ندارم، البته ریاست جمهوری مقام معظم رهبری حساب جدایی دارد

 سید احمد خاتمی گفت: بعد از انقلاب، استقبال فوق العاده مردمی را از نامزدی آیت‌الله رئیسی در موارد دیگری سراغ ندارم. البته ریاست جمهوری مقام معظم رهبری حساب جدایی دارد بعد از دوره ایشان، این همه استقبال از یک نامزد ریاست جمهوری پدیده کم‌نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسا: عضو فقهای شورای نگهبان گفت: در جریان بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان پاک‌ترین پرونده متعلق به آیت‌الله رئیسی بود.

 سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان، با اشاره به انتخاب سید ابراهیم رئیسی از سوی مردم به عنوان رئیس جمهور منتخب گفت: نزدیک به نیم قرن ازآشنایی من با آقای رئیسی می‌گذرد و از همان زمان فردی جدی در تحصیل و درس خوان و روش او روش طلبگی بوده و هست.

عضو هیأت رییسه خبرگان ادامه داد: از اول پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله رئیسی در خدمت نظام و انقلاب وارد قوه قضاییه شد و در کنار بزرگانی همچون آیت الله بهشتی بود. از همان ابتدا او را به عنوان قاضی عادل می‌شناختم.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در مناظرات هم اشاره می‌کرد که در هر مسئولیتی که قرار بگیرد پاسخگو است این به این معنا است که اگر به عنوان مثال ۴۰ سال پیش در همدان مسئولیتی داشته پاسخگو خواهد بود.

خاتمی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در عرصه‌های کلیدی و مهم از جمله قوه قضاییه که مرد کار می‌طلبید هم شجاعت داشت و امام راحل در آن زمان در این گونه پست‌های کلیدی یکی از کسانی که برمی گزید شخص آیت‌الله رئیسی بود و در عرصه کار نخبه و به نحوی نبوغ داشت و مورد توجه امام قرار می‌گرفت.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در پست‌های سازمانی مثل ریاست قوه قضاییه قرار گرفت و کاری کرد کارستان و انصافاً در این مدت کوتاه، امید را به نظام زنده کرد و مبارزه با فساد در این راه برای آیت‌الله رئیسی افتخار بزرگی دارد چرا که فقط حرف نزد بلکه عمل کرد آن زمان که وارد این میدان شده بود.

وی با بیان این که عملکرد آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه پرونده روشنی از نگاه مردم است افزود: در جریان بررسی کاندیدای ریاست جمهوری در شورای نگهبان به صراحت اعلام می‌کنم پاک‌ترین پرونده متعلق به آیت‌الله رئیسی بود و هیچ نقطه سیاهی در این پرونده نبود.

خاتمی افزود: بعد از انقلاب، استقبال فوق العاده مردمی را از نامزدی آیت‌الله رئیسی در موارد دیگری سراغ ندارم. البته ریاست جمهوری مقام معظم رهبری حساب جدایی دارد بعد از دوره ایشان، این همه استقبال از یک نامزد ریاست جمهوری پدیده کم‌نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با بیان این که رئیسی به درخواست مردم وارد عرصه ریاست جمهوری شد بیان داشت: او با اصرار بزرگان و مردم آمد و مایه برکت شد. با نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری تمام ارزش‌های کشور محور پیدا کرد و اختلافات از بین رفت. ما نگران بودیم که اگر نمی‌آمد نمی‌شد بعضی‌ها را سر یک میز نشاند، اما با شخصیت والای خود آمد و همه گفتند این همان کسی است که ما می‌خواهیم.

 خاتمی ادامه داد: اینک زمان امتحان جدید برای آیت‌الله رئیسی فرا رسیده و انتظار این است که در این آزمون هم همچون گذشته موفق شود. در مرحله اول امید آسیب‌دیده که برخی به وجود آورده‌اند را با عمل خود به نظام برگرداند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: همچنین انتظار این است که با توجه به نقاط قوت و ضعف روسای جمهور گذشته نقاط قوت آن‌ها را تقویت کند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: بنده آیت‌الله رئیسی را رئیس جمهور قابل، لایق و رئیس جمهوری که می‌تواند با عملکرد خود مردم را بیشتر از گذشته امیدوار به نظام اسلامی کند می‌شناسم.

نظرات بینندگان