arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

زاکانی: مشکل کشور ما این است که قدر و منزلت ولی و امام جامعه آن چنان که باید شناخته نشده / از سید حسن نصرالله سؤال شد که شما چرا این‌قدر موفقید؛ او پاسخ داد چون ولایتمداریم

علیرضا زاکانی اظهار داشت: مشکل کشور ما این است که قدر و منزلت ولی و امام جامعه آن چنان که باید شناخته نشده است. در جلسه‌ای پنج ساعته با سیدحسن نصرالله دیدار داشتیم و او در این مدت تمام حرفش ناظر به منزلت ولی و امام بود. در این 5 ساعت اگر از پیشینه گفت و یا از تأسیس حزب الله گفت نام رهبری از دهانش نمی‌افتاد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جشن ۴۰ سالگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ، اساس راهبردی اسلام است و انقلاب اسلامی ایران محصول تبلیغ است.

مراسم افتتاح رویداد ملی نشر خوبی‌ها همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور جمعی از مسئولان و چهره‌های شاخص مذهبی، فرهنگی و هنری صبح امروز در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار شد.

قمی: تبلیغ اساس راهبرد اسلام است

حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاح رویداد ملی نشر که به مناسبت چهلمین سال تأسیس این سازمان در حوزه هنری برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه حق مردم شریف بیش از حد خدمت ما در این سازمان است، گفت: تبلیغ اساس راهبردی اسلام است و انقلاب اسلامی ایران محصول تبلیغ است.

وی ادامه داد: تبلیغ مسئله حیاتی جامعه به شمار می‌آید که مورد غفلت قرار گرفته است. مبلغان ما باید در مسائل مختلف همچون مسئله تولید داخل که شعار سال است را مدنظر قرار دهند. تبلیغ می‌تواند گره‌های بزرگی را در جامعه باز کند.

حجت‌الاسلام ماندگاری در این مراسم با اشاره به مسئله تبلیغ گفت: تبلیغ علمی به جهت اینکه بر پایه مستندگویی معارف دین است، بسیار کاربردی خواهد بود.

وی ادامه داد: مرتبه دیگری که برای تبلیغ مورد توجه قرار می‌گیرد، مسئله تبلیغ عملی است. اینکه فرموده‌اند: «کونو دعاة الناس بغیر السنتکم». مردم به قابل فهم بودن دین بیش از هر زمان دیگری معتقد شده‌اند.

حجت‌الاسلام ماندگاری نشان دادن سیره انبیا را از موارد دیگر تبلیغ دانست و گفت: چشاندن طعم دین را مبلغان مدنظر قرار دهند. چشیدن طعم دین از انسان «السابقون السابقون اولئک المقربون» می‌سازد.

در ادامه این مراسم از پویش نشر خوبی‌ها به عنوان الگویی برای برنامه‌های پیش‌روی سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد. رهبر کبیر انقلاب در پیامی که در یکم تیرماه سال 1360 برای تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی مرقوم فرموده بودند یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان تبلیغات را نشر خوبی‌ها برشمردند.

روی قدرشناسی از ولی و مردم کار تبلیغی کنید

علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: مشکل کشور ما این است که قدر و منزلت ولی و امام جامعه آن چنان که باید شناخته نشده است. در جلسه‌ای پنج ساعته با سیدحسن نصرالله دیدار داشتیم و او در این مدت تمام حرفش ناظر به منزلت ولی و امام بود. در این 5 ساعت اگر از پیشینه گفت و یا از تأسیس حزب الله گفت نام رهبری از دهانش نمی‌افتاد.

وی افزود: نماینده مهریز از سید حسن نصرالله سؤال کرد که شما چرا این‌قدر موفقید و او پاسخ داد چون ولایتمداریم. اگر ایشان حرفی بزند کامل انجام می‌دهیم و هرجا بفرمایند نظرم این است اما شما باز تحقیق کنید می‌دانیم نظر ایشان درست است. هرجایی هم بفرمایند نظری ندارند کار را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که موجب رضایت ایشان باشد.

زاکانی ادامه داد: به ایشان گفتم در کشور ما این نگاه مظلوم است و قدر ولی را نمی‌دانیم. از سوی دیگر هم قدر مردم شناخته نمی‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنگونه که اسلام یاد داده است قدر امام را درک نکردیم و آنگونه که توصیه به قدردانی از مردم شده است، انجام نمی‌دهیم و باید در این زمینه تبلیغ شود.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر تصریح کرد: فراتر از انتخاب فرد و شخص در انتخابات شاهد جریان مبتنی بر ولی جامعه اسلامی بودیم. اگر این جریان رشد کند مردم در انتخابات وارد دعواها نمی‌شوند. باید 365 روز کار تبلیغی روی این جریان کرد تا مردم در انتخابات درست انتخاب کنند.

زاکانی افزود: امروز وظیفه بزرگی برای خدمت در اختیار قرار گرفته است و باید بتوانیم الگوی خوب و نمونه‌ای به دیگران ارائه کنیم. برای این مهم نیازمند همبستگی تمام احزاب دولتی، انقلابی و مردمیم و همه باید به میدان بیایند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هنر حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور منتخب که فردی دانشمند، حکیم، مرد عدالت‌خواه و انقلابی است این است که اگر کشور را با 50 درصد گرفت باید 80 تا 90 درصد تحویل بدهد.

در بخش دیگر این مراسم حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این مراسم به صورت همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است که در مجموع یک هزار مبلغ فعال در این 40 سال در عرصه‌های مختلف تقدیر می‌شوند که در مراسم امروز 17 نفر نمادین تقدیر می‌شوند.

نظرات بینندگان