arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعزامی به دریاچه ارومیه / ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند / درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا / علت حادثه: نقص فنی در ترمز

اتوبوس حامل خبرنگاران کشوری که برای بازدید از تونل کانی سیب به آذربایجان غربی سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون و تعدادی از خبرنگاران نیز کشته و زخمی شدند. هلال احمر اعلام کرد: مهشاد کریمی و ریحانه یاسمنی دو‌ فوتی حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست بوده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعزامی به دریاچه ارومیه / ۲ نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند اتوبوس حامل خبرنگاران کشوری که برای بازدید از تونل کانی سیب به آذربایجان غربی سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون و تعدادی از خبرنگاران نیز کشته و زخمی شدند.

به گزارش «انتخاب»؛ رییس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به خبرنگار ایرنا گفت: در این حادثه، 21 نفر مصدوم شده و متاسفانه 2 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

دکتر باقر بهرامی گفت: این 2 فرد فوت شده ظاهرا، 2 بانوی خبرنگار هستند.

وی اضافه کرد: در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران به صورت کامل بررسی شود.

وی اظهار کرد: مصدومان به مرکز درمانی ارجاع داده شده اند.

21 نفر مصدوم دارند، 2 نفر فوتی 2 نفر بانو هستند.

درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا

هلال احمر اعلام کرد: مهشاد کریمی و ریحانه یاسمنی دو‌ فوتی حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست بوده‌اند.

رییس مرکز فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی گفت: واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی از تهران به پیرانشهر ۲۱ مصدوم و ۲ فوتی داشت که این ۲ نفر خبرنگاران ایرنا و ایسنا هستند.

۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه های کشور صبح روز چهارشنبه برای بازدید از طرح های ستاد احیای ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان در ۱۵ کیلومتری این شهرستان دچار حادثه شد.

واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعزامی به دریاچه ارومیه / ۲ نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند / درگذشت خبرنگاران ایسنا و ایرنا /  علت حادثه: نقص فنی در ترمز

تنها 2 نفر در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران فوت شده است

مسئول روابط عمومی بیمارستان نقده گفت: شایعاتی مبنی بر فوت بیش از دو نفر در حادثه واژگونی اتوبوس وجود دارد در حالی که شمار فوتی ها تنها دو نفر است و یکی از مصدومان در زیر اتوبوس مانده بود که گمان می رفت فوت کرده اما دچار شکستکی پا شده بود.

علی مراپور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: 21 خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس دچار  ترومای پا شده و تحت نظر هستند و مشکل خاصی وجود ندارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دو نفر خبرنگاران خانم ایسنا و ایرنا نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مسئول روابط عمومی بیمارستان نقده گفت: شایعاتی مبنی بر فوت یک نفر دیگر هم وجود دارد در حالی که شمار فوتی ها تنها دو نفر است و یکی از مصدومان در زیر اتوبوس بوده که گمان می رفت فوت کرده اما دچار شکستکی پا شده بود.

وی افزود: هم اکنون استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در محل بیمارستان نقده حضور دارند.

علت حادثه: نقص فنی و ترمز اتوبوس

سرهنگ پاکدل فرمانده انتظامی شهرستان نقده در خصوص واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در استان آذربایجان غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در مسیر تونل کانی سیب در شهرستان نقده بلافاصله ماموران پلیس راه و انتظامی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور سریع ماموران در صحنه تا این لحظه در پی این حادثه ناگوار،  2 نفر از خبرنگاران فوت و 22 نفر نیز مجروح و توسط عوامل انتظامی و امدادی سریعا به بیمارستان منتقل شدند.

پاکدل در پایان تصریح کرد: ماموران علت این حادثه دردناک را نقص فنی و ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران عنوان کردند.

جزئیاتی از سفر خبرنگاران برای بازدید از پروژه احیای دریاچه ارومیه

سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت مجدد بابت درگذشت دو تن از خبرنگاران ارزشمند محیط زیست کشور، جزئیاتی از سفر خبرنگاران برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه منتشر کرد.

 با دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه از صبح امروز تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این ستاد آغاز شد.

در این سفر دو روزه ۲۰خبرنگار از رسانه‌های کشور به همراه ۴ نفر از کارکنان روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط زیست و ۲نفر از کارکنان ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از پروژه‌های احیا دریاچه ارومیه ساعت ۶:۳۰ صبح از فرودگاه مهرآباد تهران به ارومیه سفر کردند.

گروه اعزامی از تهران پس از رسیدن به ارومیه با اتوبوس تهیه شده توسط اداره‌کل محیط زیست استان آذربایجان غربی برای بازدید از تونل زاب در شهرستان پیرانشهر اعزام شدند.

ظهر امروز خبرنگاران از طریق لوکوموتیو وارد تونل شدند و پس از بازدید از تونل زاب حوالی ساعت ۶ بعدازظهر برای استراحت و صرف ناهار به محل سد کانی‌سیب مراجعت می‌کنند که متاسفانه اتوبوس حامل خبرنگاران و تیم اعزامی بر اثر نقص فنی واژگون می‌شود.

بعد از این حادثه تلخ بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام می‌شوند و مصدومان را به بیمارستان امام‌خمینی شهرستان نقده اعزام می‌کنند.

بر اثر این حادثه متاسفانه دو خبرنگار برجسته حوزه محیط‌زیست خانم‌ها ریحانه یاسینی از خبرگزاری ایرنا و مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا بر اثر جراحات وارده فوت می‌کنند.

در این حادثه ۱۷ نفر دیگر دچار مصدومیت شدند که ۴ نفر از این مصدومان جهت ادامه مداوا به ارومیه اعزام شدند و ۱۳ نفر دیگر به صورت سرپایی در حال مداوا هستند.

ویدیویی از محل سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در «نقده» آذربایجان غربی

نظرات بینندگان