arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

حل بحران زباله‌های پلاستیکی از طریق سیستم بازیافت رباتیک

محققان استرالیایی در دانشگاه سیدنی، نوعی سیستم  رباتیک را ایجاد کرده اند که پلاستیک‌های نرم را طبقه بندی می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان استرالیایی در دانشگاه سیدنی، نوعی سیستم  رباتیک را ایجاد کرده اند که پلاستیک‌های نرم را طبقه بندی می‌کند

   
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با وجود بهبود در بازیافت پلاستیک در سال‌های اخیر، محل دفن زباله همچنان یک مسئله بحرانی است. پلاستیک‌های نرم مانند پوشش بسته بندی مواد غذایی و کیسه‌های پلاستیکی سهم عمده‌ای در ایجاد این مشکل دارند و ۹۴ درصد از آن‌ها به زباله دانی‌ها می‌روند.

پلاستیک‌های نرم فاقد روش‌های بازیافت کافی هستند، زیرا به راحتی در ماشین آلات جداسازی زباله درگیر می‌شوند و منجر به خرابی مکانیکی و آلودگی سایر مواد قابل بازیافت مانند کاغذ می‌شوند. به دلیل این مشکل، روش‌های بازیافت فعلی به مرتب سازی دستی پلاستیک‌های نرم، یک کار اغلب تکراری و ناامن، متکی هستند.

سیستم بازیافت رباتیک

محققان مرکز اینترنت اشیا (IoT) و ارتباطات از راه دور در دانشگاه سیدنی در کنار شرکای صنعت به عنوان بخشی از کمک هزینه پروژه مرکز تحقیقات تعاونی دولت فدرال، در حال توسعه یک روش منحصر به فرد برای افزایش بازیافت پلاستیک‌های نرم هستند (با ایجاد یک سیستم هوشمند، سیستم رباتیک خودکار که از رباتیک و هوش مصنوعی برای مرتب سازی زباله‌های قابل بازیافت استفاده می‌کند.)

این تیم شامل پروفسور برانکا ووچتیک، پروفسور یونگویی لی، دانشیار وانلی اویانگ، دکتر وانچون لیو و افسر ارشد فنی داوی تان از دانشکده مهندسی برق و اطلاعات است.

پروفسور برانکا ووسیچ، متخصص اینترنت اشیا گفت:

"حل مشکل پلاستیک‌های نرم کمک بزرگی به محل دفن زباله می‌کنند چرا که از مدت‌ها قبل برای اقتصاد و بخش مدیریت پسماند یک چالش بوده است، زیرا آن‌ها از روش مرتب سازی مناسب و ایمن برخوردار نیستند. با استفاده از آخرین تکنیک‌های اینترنت اشیا، ما یک ربات سفارشی برای حل این مشکل ایجاد کرده ایم. "

نظرات بینندگان