arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۳ تیر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: شکایت [آقای ریچارد باتلر]، مسئول بازرسان بین‌المللى در عراق، از دولت عراق در خصوص داشتن سلاح شیمیایى وى ایکس [= عامل اعصاب]و بحث در شوراى امنیت [سازمان ملل]و نیز وتوى قانون جدید کنگره آمریکا علیه ایران و روسیه، توسط [بیل کلینتون]، رییس‌جمهور، مورد توجه است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 
شكايت [آقای ریچارد باتلر]، مسئول بازرسان بين‌المللى در عراق، از دولت عراق در خصوص داشتن سلاح شيميايى وى ايكس [= عامل اعصاب] و بحث در شوراى امنيت [سازمان ملل] و نیز وتوى قانون جديد كنگره آمريكا عليه ايران و روسيه، توسط [بیل کلینتون]، ریيس‌جمهور، مورد توجه است. مصاحبه‌اى با سيما در مورد فاجعه هفتم تير و مسأله احزاب و حزب جمهورى اسلامى و شهيد بهشتى و مخالفت‌ها با نظام داشتم. شب هفتم تير پخش مي‌شود.

آقاى [علی‌اکبر] رحمانى، ریيس سازمان ثبت احوال آمد. گزارش‌كار داد و از كمك‌هاى فراوان من، براى تقويت سازمان قدردانى‌كرد و نمونه‌هاى طراحى‌شده كارت‌ملى را آورد؛ در زمان مسئوليت من تصويب شد، ولى اين روزها با عدم همكارى سازمان برنامه و بودجه، متوقف شده است؛ براى رفع موانع، استمداد كرد و گزارش مذاكرات شوراى معاونان وزارت كشور، قبل و بعد از استيضاح آقاى [عبدالله] نورى را داد و براى جلوگيرى از آمدن يك وزير تندرو استمداد كرد؛ خودش هم نامزد است، همراه با چندين نامزد ديگر.

عصر به انجام كارها گذشت. شب به خانه آمدم. فاطى و مريم، [همسر یاسر]، غذا تهيه كرده بودند و تعدادي از بچه‌ها جمع بودند.

نظرات بینندگان