arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

یک مقام وزارت خارجه آمریکا: چیزی تحت عنوان تضمین برای عدم خروج از برجام وجود ندارد؛ ما این را می‌دانیم، ایران هم می‌داند

لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا پنج‌شنبه شب در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نمی‌تواند تضمین کند که خروج از برجام بار دیگر اتفاق نخواهد افتاد. وی اظهار داشت: «چیزی تحت عنوان تضمین در اینجا وجود ندارد. ما این را می‌دانیم و ایران هم می‌داند. بهترین تضمین این است که به برجام بازگردیم و آن را صادقانه اجرا کنیم.»«چیزی تحت عنوان تضمین در اینجا وجود ندارد. ما این را می‌دانیم و ایران هم می‌داند. بهترین تضمین این است که به برجام بازگردیم و آن را صادقانه اجرا کنیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت متبوعش نمی‌تواند هیچ تضمینی برای خارج نشدن دوباره از برجام پس از احیای آن به ایران بدهد.

لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا پنج‌شنبه شب در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نمی‌تواند تضمین کند که خروج از برجام بار دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

این مقام آمریکایی که خبرنگار وال‌استریت ژورنال به نامش اشاره نکرده، در خصوص پافشاری طرف ایرانی بر اینکه آمریکا باید تضمین بدهد که بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد، اظهار داشت: «چیزی تحت عنوان تضمین در اینجا وجود ندارد. ما این را می‌دانیم و ایران هم می‌داند. بهترین تضمین این است که به برجام بازگردیم و آن را صادقانه اجرا کنیم.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا در خصوص اینکه اگر توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه نظارت مشروط آژانس برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران تمدید نشود، اعلام کرد: «ایالات متحده به ایرانی‌ها گفته است که اگر تمدیدی صورت نگیرد، وضعیت بازگشت به توافق بسیار پیچیده خواهد شد.»

نظرات بینندگان