arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

وال استریت ژورنال: ترامپ از ارتش خواسته بود به معترضان آمریکایی شلیک کند

کتابی جدید به قلم روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال فاش کرد که رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از ارتش خواسته بود که به تظاهرکنندگان علیه تبعیض نژادی در این کشور شلیک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: به گزارش دیلی میل، کتابی جدید به قلم روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال فاش کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از ارتش خواسته بود که به تظاهرکنندگان علیه تبعیض نژادی در این کشور شلیک کند. 

این کتاب که «راستش، این انتخابات را بردیم: داستان چگونگی باخت ترامپ» نام دارد فاش کرد «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با ترامپ رابطه خوبی نداشته و نسبت به رویکرد رئیس پیشین کاخ سفید در زمینه مواجه با تظاهرات حمایت از سیاه‌پوستان در این کشور اعتراض داشت. 

در این کتاب عنوان شده است که زمانی که اعتراض‌ها در سیاتل و پورتلند شدت گرفت، ترامپ به پلیس و ارتش گفت که می‌خواهد شاهد «درگیری فیزیکی» میان دو طرف باشد. بنا به این کتاب، ترامپ گفته بود: «جمجمه‌هایشان را خُرد کنید. با این آدم‌ها باید اینطور رفتار کرد!»

بنا به گزارش کتاب، ترامپ این اعتراض‌ها را با «وقایع کشورهای جهان سوم» مقایسه کرده بود و همین باعث شد که میلی از ترامپ عصبانی شده و به او بگوید که دهانش را ببندد. 

نظرات بینندگان