arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

امام جمعه تبریز: توصیه می کنم بخاطر حضور حماسی مردم در انتخابات، امشب در مساجد نماز شکر بجا آورید / هیچکدام از اقدامات دشمنان مانع حضور مردم در انتخابات نشد

امام جمعه تبریز گفت: همه ما باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که در این وضعیت معیشتی، فشار اقتصادی و در میان انبوه تبلیغات رسانه‌های بیگانه برای عدم حضور در انتخابات، مردم بازهم با مشارکت خود انتخاباتی حماسی آفریدند و به همه نمازگزاران عزیز توصیه می‌کنم که امشب در مساجد محلات خود در بین نمازهای مغرب و عشاء دو رکعت نماز شکر بجا آورند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: امام جمعه تبریز گفت: امیدواریم که بعد از حضور آیت‌الله رئیسی در سمت ریاست‌جمهوری این‌بار شاهد مبارزه با مفسدین در قوه‌ی مجریه باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز با بیان اینکه انتخابات تمام‌شده است و باید فضای رقابتی به رفاقت تبدیل شود، اظهار کرد: از تمامی کسانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر شرکت کرده بودند می‌خواهم به افرادی که پیروز انتخابات شده‌اند تبریک گفته و به آن‌ها کمک کنند تا تقوای انتخاباتی در کشور ما حاکم شود.

باید بخاطر حضور مردم در انتخابات خداوند را شاکر باشیم

وی ادامه داد: همه ما باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که در این وضعیت معیشتی، فشار اقتصادی و در میان انبوه تبلیغات رسانه‌های بیگانه برای عدم حضور در انتخابات، مردم بازهم با مشارکت خود انتخاباتی حماسی آفریدند و به همه نمازگزاران عزیز توصیه می‌کنم که امشب در مساجد محلات خود در بین نمازهای مغرب و عشاء دو رکعت نماز شکر بجا آورند.

بررسی پیام‌ رهبر انقلاب بعد از انتخابات ۲۸ خرداد

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب بعد از انتخابات امسال خاطرنشان کرد: ایشان در پیام خود از مردم تشکر کردند و ملت ایران را ملتی سربلند، وفادار، قد برافراشته در برابر تبلیغات مزدورانه دشمن و وسوسه‌ی بدخواه، دارای عزمی راسخ، برخوردار از دل امیدوار و بهره‌مند از دیده‌ی بیدار عنوان کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از پیام خود افرادی را که در انتخابات پیروز شده بودند، به قدردانی از فرصتی که خداوند برای آن‌ها قرارداده تا به مردم خود مردم کشور خود خدمت کنند، دعوت و سفارش کردند که تمامی کارها و خدمت‌ها باید دارای انگیزه‌های الهی باشد نه انگیزه حزبی، جناحی و انتخاباتی.

نه کرونا، نه تبلیغات دشمن و نه اختلال دستگاه ها مانع از حضور مردم نشد

وی با بیان این‌که هیچکدام از اقدامات دشمنان مانع حضور مردم در انتخابات نشد افزود: مردم علی‌رغم تمامی مشکلات اقتصادی، دشواری‌ها و گلایه‌هایی که داشتند، نشان دادند بازهم علاقمند به نظام بوده و پای صندوق‌های رای حاضر شدند و حتی بیماری کرونا و اختلالات جریان رأی‌گیری نیز نتوانست مردم را به عقب برگردانده و از پای صندوق‌های رأی دور کند.

قوه قضائیه باید مظهر عدالت باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه گفت: از مسئولین محترم دادگستری استان تشکر می‌کنم که امروز در کنار مردم حاضر شده و با صداقت تمام مشکلات آن‌ها را بررسی کردند.

امام‌جمعه تبریز ادامه داد: قوه قضاییه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد به‌طوری‌که معیار عدالت، عمل به قانون، نهادینه شدن تقوا و بی‌طرفی در قضاوت است و اقتدار در عملکرد قوه قضائیه رکن رکین برقراری امنیت در جامعه است و تقنین قوانین عادلانه مهم‌ترین اقدام که برای تحقق عدالت براساس گام دوم انقلاب است.

نقش برجسته آیت الله رئیسی در رویکرد ضد فساد قوه قضائیه

وی با بیان این‌که باید ساختارهای منافی عدالت اصلاح شود، تاکید کرد: ما برای تحقق عدالت نیازمند مجریان عادل و باتقوا هستیم و خوشبختانه یکی از اقدامات خوب چند سال گذشته در قوه قضاییه مبارزه جدی با مفسدین و اخلال‌گران اقتصادی است و نقش برجسته آیت‌الله رئیسی، رییس قوه قضاییه و رئیس‌جمهور منتخب مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری دراین‌بین کاملاً مشهود است.

وی متذکر شد: بعد از انتصاب آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه امید در دل‌های مردم ایجاد شد البته ما همچنان امیدواریم که بعد از حضور آیت‌الله رئیسی در سمت ریاست‌جمهوری این‌بار شاهد مبارزه با مفسدین در قوه‌ی مجریه باشیم چراکه قوه قضاییه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است اما قوه مجریه خط مقدم مبارزه با مفسدین است و اگر در مدیریت اداری، تصمیمات و سایر نهادهای اجرایی شفافیت بوده و با فساد مبارزه شود، نوبت به قوه قضاییه نخواهد رسید.

رئیس جدید قوه قضائیه ادامه دهنده مسیر آیت الله رئیسی باشد

امام‌جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بعد از تدوین سند تحول قضایی در دی‌ماه سال ۹۹ قوه قضاییه راهش را ادامه داده و هر شخص دیگری هم ریاست قوه قضاییه را برعهده بگیرد این سند ادامه خواهد داشت و امیدواریم رییس جدید قوه قضاییه همان مسیر آیت‌الله رئیسی را ادامه دهد.

وی ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی بخاطر پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من لازم می‌دانم از طرف مردم آذربایجان انتخاب آیت‌الله رئیسی را به‌عنوان رییس‌جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و همچنین پیروزی اعضای شورای شهر را که اکثراً جزو نیروهای انقلاب و پرتلاش شهرمان هستند، تبریک بگویم و امیدوارم بعد از تأیید انتخابات از طرف شورای نگهبان و اتمام مقدمات حضور آن‌ها تا زمان استقرار رسمی بتوانند در شورای شهر اثرگذار بوده و با همکاری شهرداری برای عمران و آبادی شهر تلاش کنند.

تقدیر الهی در زنده ماندن آیت الله خامنه ای در حادثه ۶ تیر سال ۶۰

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ششم تیرماه سال ۶۰ و سالروز سوءقصد منافقین به جان آیت‌الله خامنه‌ای گفت: دشمنان می‌خواستند یک روز قبل‌از شهادت آیت‌الله بهشتی، آیت الله خامنه ای را نیز به شهادت برسانند اما کار خداوند بود که ایشان زنده مانده و انقلاب اسلامی را بعد از امام‌خمینی(ره) هدایت کنند و امروز شاهد هستیم که انقلاب اسلامی با همان شجاعت، مدیریت و صلابت امام‌خمینی(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اداره و مسلمانان دنیا هدایت می‌شوند.

ایران در بین ۱۶ کشور معدنی دنیا

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به فرارسیدن روز صنعت و معدن تاکید کرد: صنعتگران و معدن‌کاران اقتصاد کشور را رونق می‌بخشند به‌طوری‌که معدن در ایران سابقه طولانی داشته و حدود هفت درصد از ذخایر معدنی دنیا در کشور ما قرار دارد و این‌موضوع حاکی از آن است که در ایران فراوانی امکانات و مناسب بودن بستر به اندازه ای است که در حال حاضر ۶۸ نوع ماده معدنی غیرنفتی، ۳۷ میلیارد تن ذخایر کشف‌شده و ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه در کشور ما وجود دارد و در واقع ما در بین ۱۶ کشور معدنی دنیا هستیم.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق فرامین رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی بحث صنعت و معدن است و از همه مسئولان مخصوصاً نمایندگان مجلس می‌خواهیم با جلوگیری از خام‌فروشی و با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم از ظرفیت و تولیدات معدنی خود بهره برده و از این طریق وابستگی به نفت را کم کنیم.

ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است

امام‌جمعه تبریز در بخش دیگری سخنان خود در خصوص بحث مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل هم‌جواری ما با کشورهای افغانستان و پاکستان و همچنین تهاجم نرم دشمنان و نقش بعضی عوامل ساختاری، سیاسی، روان‌شناختی، فرهنگی و خانوادگی مواد مخدر در کشور ما شیوع یافته‌است و ما از همه پدران و مادران می‌خواهیم مواظب فرزندان خود باشند.

وی افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فساد اخلاقی و ایجاد مناطق حاد و بحرانی ازجمله خطرات اولویت‌دار در کشور ما هستند که اعتیاد در رتبه نخست قرار دارد و البته خوشبختانه ۹۰ درصد مردم کشورمان نگران شیوع مواد مخدر هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در سطح کشورها مطرح است و اقدامات بسیار خوبی ازجمله پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی در این خصوص انجام‌گرفته است.

نظرات بینندگان