arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

دلایل شگفت آور ریزش موی شما (قسمت سوم)

ریزش مو را می‌توان از شایعترین مشکلات افراد در سراسر جهان دانست، اما فارغ از مسائل ژنتیکی، برخی دیگر از مسائل نیز در ریزش مو نقش دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریزش مو را می‌توان از شایعترین مشکلات افراد در سراسر جهان دانست، اما فارغ از مسائل ژنتیکی، برخی دیگر از مسائل نیز در ریزش مو نقش دارند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی عوامل در ریزش مو نقش دارند که گاهی چندان جدی گرفته نمی‌شوند:

بارداری

شما از فرایند  کنترل بارداری خارج شده اید

نه تنها شروع دوره کنترل بارداری هورمونی می‌تواند باعث ریزش مو شود، بلکه ترک آن نیز می‌تواند. چند هفته یا چند ماه پس از توقف با ریزش مو همراه باشد.

سشوار
شما از سشوار استفاده می‌کنید

استفاده روزانه از سشوار، اتوی مو و دستگاه فر، ریشه‌های موی شما را خشک می‌کند و شکستن و ریزش آن را آسان‌تر می‌کند. دکلره، رنگ، مواد صافی  و اسپری مو می‌توانند تاثیر مشابهی را انجام دهند.

سیگار

شما سیگار می‌کشید

مو‌های شما از آسیب سیگار کشیدن در امان نیستند. سموم موجود در دود سیگار می‌توانند با فولیکول‌های موی شما بهم بریزند و از رشد و ماندن مو‌ها روی سر شما جلوگیری کنند.

 

یائسگی

شما در روند  یائسگی هستید

تغییرات هورمونی یائسگی می‌توانند باعث ریزش مو شوند و باید بعد از حدود ۶ ماه از بین برود. اما اگر متوجه طاسی قسمتی از سر خود، یا ریزش مو در قسمت بالا و تاج سر خود شدید، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است ریزش مو با الگوی زنانه داشته باشید که قابل درمان است.

غذا

شما اختلال غذا دارید

هم بی اشتهایی (کم خوردن غذا) و هم پرخوری (وسواس  زیاد خوردن غذا) می‌تواند باعث ریزش مو شود، زیرا بدن شما مواد مغذی لازم برای رشد و حفظ سلامت مو را دریافت نمی‌کند. این‌ها اختلالات روانی است و باید توسط تیمی از متخصصان بهداشت روان، متخصصان تغذیه و سایر متخصصان پزشکی تحت درمان قرار گیرند.

نظرات بینندگان