arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۲۶ تير ۱۴۰۰

۴ خوراکی برای مبارزه با احساس خستگی تابستانی

بسیاری از افراد عاشق فصل تابستانند، اما برخی نیز ممکن است در طول تابستان احساس کسالت داشته باشند،   به خصوص با وجود کرونا و محدودیت‌های مختلف تفریح و ورزشی. اگر سطح انرژی شما نیاز به افزایش دارد، برخی از غذا‌ها به شما کمک می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بسیاری از افراد عاشق فصل تابستانند، اما برخی نیز ممکن است در طول تابستان احساس کسالت داشته باشند،   به خصوص با وجود کرونا و محدودیت‌های مختلف تفریح و ورزشی. اگر سطح انرژی شما نیاز به افزایش دارد، برخی از غذا‌ها به شما کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، خوراکی‌های سالمی که کسالت را از شما دور می‌کنند شامل این مواردند:

جو دوسر
جو دو سر

جو دوسر به عنوان یک کربوهیدرات با ضریب GI پایین شناخته می‌شود که قند‌ها را در یک دوره کندتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید و بسیاری از غلات صبحانه وارد سیستم شما می‌کند. در نتیجه سطح انرژی بهتر از طریق صبحانه است. اگر از شیر گاو اجتناب می‌کنید، سویا بهترین گزینه برای ترکیب با جو است، زیرا دارای مقدار مشابهی پروتئین سیر کننده است، بیشتر گزینه‌های شیر پروتئین کافی ندارند.

میوه ها و سبزیجات

مصرف همه میوه‌ها و سبزیجات

پر کردن یک سوم بشقاب با میوه و سبزیجات یک قانون خوب است. دکتر هلن باند، متخصص تغذیه ثبت شده، می‌گوید: "برای تقویت نشاط، قدرت میوه‌ها و سبزیجات را دست کم نگیرید. آن‌ها سطح انرژی بالاتر را از طریق تأمین میزانی از ویتامین‌ها و مواد معدنی  که سلامتی را تقویت می‌کنند، تسهیل می‌کنند.

ویتامین C

روی خوراکی‌های  غنی از ویتامین C متمرکز شوید

ویتامین C از چند جهت دوست ضد خستگی شما است. این ماده به بهبود جذب آهن محافظت کننده از کم خونی از رژیم غذایی شما کمک می‌کند، در متابولیسم طبیعی آزاد کننده انرژی نقش دارد و به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند بنابراین احتمال اینکه قربانی بی حالی‌های فصلی شوید که انرژی  شما را از بین می‌برد، کمتر می‌شود. سطح ویتامین C خود را با فلفل دلمه‌ای خوشمزه افزایش دهید، فقط نیمی از فلفل قرمز یا سبز تمام نیاز روزانه شما به ۸۰ میلی گرم را تأمین می‌کند.

کافئین

کافئین مصرف کنید

اگر می‌توانید ۲۰ دقیقه بعد از ظهر دراز بکشید، یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان می‌دهد که یک چرت پس خوردن کافئین می‌تواند در هوشیاری شما تفاوت زیادی ایجاد کند  و به شما کمک کند تا اواخر شب جنب و جوش بیشتری داشته باشید. برای چرت زدن با  کافئین، بلافاصله قبل از ۲۰ دقیقه چشم بستن، یک قهوه غلیظ بنوشید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، کافئین وارد بدن می‌شود و احساس شادابی بیشتری می‌کنید.

نظرات بینندگان