arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

روحانی: بخشی از مشکلات خوزستان کم شده / امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد / حل و فصل مسائل این استان طبق دستور رهبری باید ادامه یابد

رییس جمهوری با اشاره به مشکلات اخیر در استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات در این استان کم شده است و امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد. حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز مقام معظم رهبری باید ادامه پیدا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری با اشاره به مشکلات اخیر در استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات در این استان کم شده است و امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد. حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز مقام معظم رهبری باید ادامه پیدا کند.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام ‌المسلمین حسن روحانی روز شنبه در هشتاد و چهارمین برنامه جهش تولید، با افتتاح ویدئوکنفرانسی طرح‌های ملی وزارت نیرو و پس از گزارش وزیر نیرو از وزارت نیرو و بقیه وزرا بابت سفر به خوزستان قدردانی کرد و گفت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه‌ای است؛ خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

وی ادامه داد: این روزها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سدهای آب‌ها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است.

ریس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با حضور آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان بقیه مشکلات در روزهای آینده تخفیف یابد و مسائلی که نسبت به خوزستان باید حل و فصل شود، طبق دستوری که دیروز مقام معظم رهبری داده‌اند، ادامه پیدا کند.

روحانی در ادامه سخنان خود با توجه به افتتاح تصفیه‌خانه آب در شهرستان‌های بابل، بابلسر و خلخال گفت: آب آشامیدنی بعد از اکسیژن و هوا برای ما بسیار مهم است چون به سلامت و زندگی مردم وابسته است. یکی از خدمات بسیار خوبی که وزارت نیرو از آغاز دنبال کرده و در سال‌های اخیر هفتگی به اطلاع مردم رسیده، این است که هر روز و هر هفته بخشی از کشور از آب سالم تصفیه شده استفاده می‌کنند که امیدوارم افتتاح همزمان این تصفیه خانه‌ها برای مردم مازندران، اردبیل، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری مبارک باشد.

رییس دولت دوازدهم در حاشیه بهره‌برداری از سد هایقر و آب‌رسانی به حاجی آباد فارس اظهار کرد: سد هایقر با شروع بارندگی‌های امسال می‌تواند هم آب لازم را برای منطقه حفظ و هم از سیلاب در شرایط خطر جلوگیری کند.

وی افزود: سد هایقر، ۲۲۷ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که سدی بزرگ و جزو سدهای ملی است. هایقر آخرین سدی است که در دولت دوازدهم به اتمام می‌رسد.

روحانی یادآور شد: مجموعا در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۵۷ سد ملی، تکمیل و بهره‌برداری شده است. از قبل و بعد انقلاب تا قبل دولت یازدهم ۱۴۴ سد در کشور وجود داشت که در این دو دولت ۵۷ سد به بهره برداری رسیده است و این سدها برای حفظ آب و خاک و در سیل هم برای حفظ جان مردم بسیار مهم است. این سدها برای کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی اهمیت فراوانی دارد.

نظرات بینندگان