arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

۵ صبحانه برای افراد دیابتی

در صورت ابتلا به دیابت، با توجه به اینکه گزینه‌های محبوب صبحانه سرشار از کربوهیدرات هستند، ارائه گزینه‌های صبحانه مقوی، خوشمزه و سیر کننده می‌تواند مشکل باشد. در صورت ابتلا به دیابت، معمولاً لازم است سطح قند خون خود را کنترل کنید و این شامل مدیریت میزان کربوهیدرات‌های مصرفی شما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در صورت ابتلا به دیابت، با توجه به اینکه گزینه‌های محبوب صبحانه سرشار از کربوهیدرات هستند، ارائه گزینه‌های صبحانه مقوی، خوشمزه و سیر کننده می‌تواند مشکل باشد. در صورت ابتلا به دیابت، معمولاً لازم است سطح قند خون خود را کنترل کنید و این شامل مدیریت میزان کربوهیدرات‌های مصرفی شما است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب،   هنگام بررسی گزینه‌های صبحانه، مواردی را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین و فیبر  و چربی‌های سالم هستند و مقدار کم تا متوسطی ​​کربوهیدرات دارند.

تخم مرغ

تخم مرغ

تخم مرغ یک گزینه خوشمزه، پر فایده و گزینه‌ای عالی برای صبحانه افراد دیابتی است. تخم مرغ از نظر کالری، کم کالری و دارای سطح پروتئین بالاست، یعنی حدود ۷۰ کالری و ۶ گرم پروتئین در هر تخم مرغ بزرگ است. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای روی ۶۵ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که خوردن روزانه دو تخم مرغ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا، میزان قند خون ناشتا و سطح HbA۱c را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ماست
ماست یونانی با توت

ماست یونانی با توت یک گزینه صبحانه آسان، خوشمزه و مغذی است که برای افراد دیابتی مناسب است. طبق برخی مطالعات، خوردن محصولات لبنی ممکن است باعث قند خون شود. حدس زده می‌شود که این ممکن است تا حدی به دلیل پروبیوتیک‌های ماست باشد که به بدن شما کمک می‌کند تا قند‌ها را بشکند. یک وعده استاندارد ۵.۳ اونس (۱۵۰ گرم) ماست یونانی کم چرب با ۱/۲ فنجان (۷۵ گرم) توت حاوی موارد زیر است:

کالری: ۱۲۱
پروتئین: ۱۶ گرم
چربی: ۰.۸ گرم
کربوهیدرات: ۱۳.۵ گرم
فیبر: ۱.۶ گرم
این خوراکی، نسبتاً کم کالری است. در صورت تمایل، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آجیل خرد شده را برای افزایش کالری و چربی‌های سالم بدون افزایش مقدار کربوهیدرات اضافه کنید.

بلغور جو
بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک صبحانه مغذی و بسیار مفید است. اگرچه جو دوسر دارای کربوهیدرات نسبتاً بالایی است، بلغور جو دوسر گزینه خوبی برای افراد دیابتی است، زیرا به دلیل داشتن فیبر زیاد ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند. یک وعده استاندارد بلغور جو دوسر که با ۱/۲ فنجان (۴۰.۵ گرم) جو دوسر و ۱ فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب تهیه می‌شود حاوی این موارد است:

کالری: ۱۵۴
پروتئین: ۵.۴ گرم
چربی: ۲.۶ گرم
کربوهیدرات: ۲۷.۴ گرم
فیبر: ۴.۱ گرم

جو دو سر حاوی نوع خاصی از فیبر به نام بتا گلوکان است که بیشتر اثرات آن در کاهش قند خون را بر عهده دارد. افزون بر این‌ها خوراکی مذکور له افزایش احساس سیری در افراد کمک می‌کند. سعی کنید موادی مانند دارچین، انواع توت‌ها، مغز‌ها، دانه‌ها یا ماست یونانی را  به جوی دو سر اضافه کنید تا متنوع‌تر و جذاب‌تر شود.

غلات

غلات سبوس گندم

سبوس گندم لایه خارجی هسته گندم است که در طی فرآیند آسیاب شدن از بین می‌رود. وقتی سبوس گندم به صورت غلات در می‌آید، سبوس به صورت پوسته یا گلوله فرآوری می‌شود. این‌ها از نظر مواد مغذی و فیبر زیاد هستند و بار گلیسمی کمی دارند، به این معنی که سطح قند خون را به آرامی بالا می‌برند.

یک وعده استاندارد ۱ اونس (۲۸ گرم) غلات سبوس گندم حاوی این موارد است:

کالری: ۹۲.۷
پروتئین: ۲.۹ گرم
چربی: ۰.۷ گرم
کربوهیدرات: ۲۳.۱ گرم
فیبر: ۵ گرم

غلات سبوس گندم به طور معمول با شیر یا ماست سرو می‌شوند و می‌توانید مواد دیگر مانند توت یا دارچین را برای طعم دهی بیشتر اضافه کنید.

توفو
توفو با نان تست


توفو یک گزینه همه کاره و عالی برای صبحانه افراد دیابتی است، زیرا کربوهیدرات کم و در عین حال پروتئین و چربی زیادی دارد. این محصول از شیر سویای غلیظ شده، تهیه می‌شود. اگرچه به طور معمول توفو به عنوان یک پروتئین ناهار یا شام دیده می‌شود، اما شما می‌توانید از بسیاری جهات آن را در وعده صبحانه میل کنید. همچنین می‌توانید این غذا را با سبزیجات سرخ شده مانند اسفناج، پیاز، کدو سبز یا قارچ میل کنید.

نظرات بینندگان