arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

سرنوشت عجیب مدال‌های المپیک توکیو

همزمان با آغاز المپیک در توکیو، بسیاری از مردم جهان، مسابقات رشته‌های مختلف المپیک را دنبال می‌کنند، جالب است بدانید مدال‌های المپیک سرنوشت جالبی را پشت سر گذاشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با آغاز المپیک در توکیو، بسیاری از مردم جهان، مسابقات رشته‌های مختلف المپیک را دنبال می‌کنند، جالب است بدانید مدال‌های المپیک سرنوشت جالبی را پشت سر گذاشته اند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، مدال‌های المپیک امسال از زباله‌های الکترونیک بازیافتی ساخته شده اند، بنابراین شاید مدالی که اکنون به گردن یک ورزشکار آویخته شده است، بخشی از یک گوشی هوشمند یا تبلت بوده است.


کیان یانگ تیرانداز رشته تفنگ بادی چین اولین ورزشکاری شد که مدال طلای بازیافتی را در بازی‌های  ۲۰۲۰ توکیو (که به علت کرونا با تاتیر برگزار می‌شود) دریافت کرد.

اما ماجرای مدال‌های بازیافتی از کجا آغاز شد؟   از چهار سال پیش کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو قصد خود را برای ساخت مدال با استفاده از فلزات بازیافتی اعلام کرد. ویروس کرونا نه تنها زندگی همه افراد در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد، بلکه روند برگزاری مسابقات ورزشی مهمی مانند المپیک را نیز به تاخیر انداخت. درواقع بازی‌های المپیک ژاپن ۱۲ ماه به تأخیر افتاد و اولین مراسم اهدای جوایز بازی‌های توکیو با استفاده از مدال‌های منحصر به فرد با تاخیر بسیار برگزار شد.

مدال‌های المپیک توکیو

ژاپن برای رسیدن به هدف تولید مدال‌های بازیافتی، از همه شهروندان خواست که وسایل الکترونیک دورریختنی خود را به کمپین ویژه‌ای اهدا کنند که قرار است مدال‌های بازیافتی تولید کند. این کمپین از تلفن‌های هوشمند و دوربین‌های دیجیتال تا کنسول‌های بازی دستی و لپ تاپ‌ها را شامل می‌شود.


می‌توان همکاری مردم با این کمپین جالب را خیره کننده ارزیابی کرد. فقط در مدت ۱۸ ماه این کمپین ۴۷۴۸۸ تن تجهیزات و بیش از ۵ میلیون تلفن همراه تحویل داده شد و تلاش برای تهیه حدود ۵۰۰۰ مدال برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک ژاپن شروع بسیار خوبی داشت وقتی که برگزارکنندگان فقط در مدت ۱۴ ماه از زمان آغاز رقابت‌ها به مقدار برنز حدود ۲۷۰۰ کیلوگرم رسیدند. پس از ۱۸ ماه، کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد که ۲۸.۴ کیلوگرم طلا (۹۳.۷ درصد از ۳۰.۳ کیلوگرم هدف گذاری شده) و ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم نقره (۸۵.۴ درصد از ۴۱۰۰ کیلوگرم هدف گذاری شده)  جمع آوری شده است.

نظرات بینندگان