arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

جروزالم پست: اسرائیل از امریکا خواسته برای بازگشت ایران به مذاکرات وین زمان تعیین کند

روزنامه «جروزالم پست» روز دوشنبه نوشت، مقامات اسرائیلی از دولت آمریکا درخواست کردند برای بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام در وین مهلت تعیین کنند.این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک ناشناس مدعی شد، اسرائیل نگران است ایران از تعلیق پیش آمده در مذاکرات، برای کاهش زمان گریز هسته‌ای از هفت ماه به دو تا سه ماه استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: روزنامه «جروزالم پست» روز دوشنبه نوشت، مقامات رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا درخواست کردند برای بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام در وین مهلت تعیین کنند.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک ناشناس مدعی شد، رژیم صهیونیستی نگران است ایران از تعلیق پیش آمده در مذاکرات، برای کاهش زمان گریز هسته‌ای از هفت ماه به دو تا سه ماه استفاده کند.

جروزالم پست نوشت، این منبع دیپلماتیک پیش‌بینی می‌کند که ایران ممکن است زمانی به میز مذاکرات بازگردد که آنچه در جبهه هسته‌ای مد نظر داشته به‌دست آورده باشد و همچنان از آمریکا بخواهد تحریم‌ها را لغو کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تا پیش از این بارها با احیای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ اعلام مخالفت کرده است.

روزنامه واشنگتن‌تایمز در این خصوص گزارش داده رژیم صهیونیستی در جریان سفر اخیر قانونگذاران هر دو حزب آمریکا به فلسطین اشغالی، آن‌ها را برای رد توافق هسته‌ای با ایران تحت فشار قرار داده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا اواخر تیرماه اعلام کرد هنگامی که دوره انتقالی در ایران به پایان برسد،‌ آماده برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات در وین است.

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور آماده ادامه مذاکرات بوده اما طرف ایرانی خواستار زمان بیشتر برای دوره انتقالی در این کشور شده است.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات احیای برجام در وین نیز در یک رشته توئیت نوشت: «ما در دوران انتقالی به سر می‌بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است».

وی افزود: «روشن است که گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند. این اقتضای هر دموکراسی است».

نظرات بینندگان