arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۰ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

خطرات استرس پیش از زایمان فراتر از حد تصور است

تحقیقات گروهی از پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که مخاطرات استرس پیش از زایمان در بانوان باردار بسیار بیشتر از آن چیزی است که تا کنون تصور می‌شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات گروهی از پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که مخاطرات استرس پیش از زایمان در بانوان باردار بسیار بیشتر از آن چیزی است که تا کنون تصور می‌شد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب،   تحقیقات نشان می‌دهد استرس منفی قبل از تولد ممکن است کودک را در بزرگسالی تحت تأثیر قرار دهد.

استرس می‌تواند انواع مختلفی از مسائل بهداشتی منفی را ایجاد کند؛ بنابراین اگر باردار یا منتظر تولد فرزند خود هستید، استرس می‌تواند بر کودک شما نیز تأثیر بگذارد. اکنون، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این اثر می‌تواند بسیار بیشتر از آنچه کارشناسان تا کنون تصور می‌کردند، دوام بیاورد.

افزایش وزن، تورم، کمر درد و تغییرات خلقی بارداری باعث انواع تغییرات جسمی و عاطفی می‌شود و بسیاری از خانم‌ها احساس استرس می‌کنند. متخصصان می‌دانند که استرس بسیار زیاد در دوران بارداری می‌تواند منجر به مشکل خواب، سردرد، فشار خون بالا و خطر بیشتر برای تولد زودرس شود. اکنون، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استرس منفی قبل از تولد ممکن است کودک را در بزرگسالی تحت تأثیر قرار دهد.

خطرات استرس پیش از زایمان

محققان دانشگاه هاروارد بیش از چهار دهه ۴۰ مرد و ۴۰ زن را دنبال کردند. آن‌ها دریافتند افراد میانسالی که در رحم مادر دچار استرس قابل توجهی شده بودند، تا ۴۵ سال بعد تنظیم استرس ضعیفی داشتند. آزمایشات همچنین نشان داد که مغز زن و مرد به استرس قبل از تولد واکنش متفاوتی نشان می‌دهند. خبر خوب این است که می‌توانید سطح استرس خود را کاهش دهید.

یک فعالیت آرامش زا مانند یوگا یا مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند. رژیم غذایی سالم، ورزش و خواب کافی نیز می‌تواند اثراتی مثبت داشته باشد. اگر یک رویداد آسیب زا را تجربه کرده اید، ممکن است بخواهید با یک درمانگر حرفه‌ای صحبت کنید که به شما کمک می‌کند احساسات خود را به روشی سالم برطرف کنید.

در مطالعه دیگری که توسط محققان U.C. سانفرانسیسکو، انجام شد، مادرانی که استرس بیشتری را در طول بارداری گزارش کرده اند، در اولین سال زندگی خود نوزادانی با مشکلات سلامتی بیشتر داشته اند. به ازای هر جهش یک نقطه‌ای در استرس قبل از تولد، ۳۸ ٪ افزایش در بیماری‌های عفونی در نوزادان وجود دارد.

نظرات بینندگان