arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره «طرح صیانت»: تا تبدیل شدن به قانون راه طولانی دارد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در خصوص روال بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی» در کمیسیون مشترک توضیح داد و تاکید کرد: این طرح هنوز تا تبدیل به قانون شدن راه طولانی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: سخنگوی هیات رئیسه مجلس در خصوص روال بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی» در کمیسیون مشترک توضیح داد و تاکید کرد: این طرح هنوز تا تبدیل به قانون شدن راه طولانی دارد.

سیدنظام الدین موسوی در جمع خبرنگاران درخصوص نحوه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، گفت: براساس تصمیم مجلس این طرح قرار است در کمیسیون مشترکی متشکل از تعدادی از نمایندگان همه کمیسیون های مرتبط با موضوع و نه تنها یک کمیسیون بررسی و در صورت نیاز اصلاحاتی روی آن انجام شود.

وی افزود: برای تصویب نهایی جزئیات این طرح نیاز به بیش از دو سوم آرای اعضای کمیسیون مشترک است و براساس قانون، طرح هایی که به شکل اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک بررسی می شود به صورت آزمایشی قابلیت اجرایی دارد و مهلت آزمایشی آن نیز در صحن مجلس مشخص می شود و بازه زمانی آن توسط نمایندگان و با رأی آن ها معین خواهد شد و پس از سیر این مراحل شورای نگهبان آن را مورد بررسی قرار خواهد داد و در نهایت شکل اجرایی و قانونی به خود خواهد گرفت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اینکه در فضای مجازی علیه مجلس شورای اسلامی جوسازی‌هایی شده است درست نیست و هنوز اتفاقی در موضوع فضای مجازی رخ نداده و یک کمیسیون خاص نیز قرار نیست در مورد فضای مجازی تصمیم گیری کند بلکه همان طور که گفته شد نخبگان و منتخبانی از همه کمیسیون های مرتبط در کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت.

نظرات بینندگان