arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۸ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پیام آمریکا به دولت رئیسی / مصوبه مجلس؛ فیلترینگ در راه است؟ / یک کولبر کشته شد / ۹۲ درصد افراد بستری شده، واکسن نزده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نماینده دشت آزادگان: از آمار دقیق کشته‌شدگان اطلاعی ندارم
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ضمن انتقاد از وضعیت بی‌آبی، اشتغال و نبود عدالت در این استان با بیان اینکه از تعداد دقیق کشته‌شدگان حوادث اخیر خوزستان خبر ندارد، تاکید کرد: شورای امنیت کشور و شورای تامین استان برای حمایت و تامین خانواده کشته‌شدگان برنامه خوبی دارد.

طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» در شورای نگهبان تایید نشد
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی نوشت: شورای نگهبان در نوبت صبح و عصر چهار جلسه برگزار کرد و به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده رسیدگی شد. با اصلاحات صورت گرفته از سوی مجلس، بسیاری از ابهامات و ایرادات رفع شده بود، اما برخی از آن‌ها همچنان باقی بود که این موارد به مجلس ارسال خواهد شد.

۹۲ درصد افراد بستری شده، واکسن نزده‌اند
ایرج حریرچی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نکته قابل توجه این است که در رده های سنی بالای ۷۰ سال که واکسیناسیون انجام شده موارد حاد و بستری نداریم و ۹۲ درصد افرادی که بستری می‌شوند، اشخاصی هستند که واکسینه نشده اند. سایر بیماران بستری نیز یا یک دوز از واکسن را بیشتر دریافت نکرده اند و یا فاصله بین تزریق دوز اول و دوم در آن‌ها خیلی زیاد یا خیلی کم بوده است، ولی خوشبختانه در یکی دو روز، مورد مداوا قرار می گیرند و از بیمارستان مرخص می‌شوند و کارشان به آی سی یو و بستری شدید نمی‌کشد.

شهرام کاشانی درگذشت
شهرام کاشانی خواننده پاپ ایرانی عصر امروز در بيمارستان آجی بادام تقسیم در استانبول درگذشت. کاشانی متولد ۱۳۵۳ بود و هنگام مرگ ۴۸ سال داشت. در پستی که در صفحه اینستاگرام این خواننده منتشر شده، نوشته شده که کاشانی "بعد از بستری در بیمارستان به کرونا هم مبتلا شده' بود.

سفر ۵۰۰ هزار نفر از تهران و البرز در تعطیلات
سخنگوی ستاد کرونا گفت: طبق آمار از تهران و البرز که بیشترین جمعیت را دارند، حدود ۱۷۰ هزار خودرو خارج شدند؛ این تعداد با احتساب ۳ سرنشین، حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌شود، این تعداد افراد می‌توانند به تنهایی ۱۰ نفر را به کرونا مبتلا کنند.

فوت ۳۰۳ نفر دیگر با کرونا
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۶ مرداد ۱۴۰۰ در کشور ۳۳هزار و ۸۱۷ ابتلای جدید کووید ۱۹ شناسایی شد و متاسفانه ۳۰۳ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

رهبر معظم انقلاب: به آمریکایی‌ها گفته می‌شود، تضمین بدهید، می‌گویند نمی‌دهیم
رهبر معظم انقلاب، صبح دیروز در آخرین دیدار دولت دوازدهم با ایشان گفتند: دیگران باید از تجربه‌های شما استفاده کنند. یک تجربه را من به خصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من مکرر با شما و مردم تکرار کردم حالا هم همان حرف را تکرار میکنم. این تجربه عبارت است از بی‌اعتمادی به غرب. آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد. ایشان گفتند: اکنون هم که به امریکایی‌ها گفته می‌شود، تضمین دهید که توافق را در آینده نقض نخواهید کرد، می گویند تضمین نمی‌دهیم.

نمره منفی سوال‌های سخت کنکور
حذف سازمان سنجش آموزش کشور تصمیم گرفته برخی سوالات با تاثیر مثبت اعمال شود. در این میان یک یا ۲ سوال فاقد جواب بود که آن سوال حذف شد.

یک کولبر کشته شد
ابوبکر درویشی نماینده شورای شهر بانه در شورای استان کردستان گفت: دو روز پیش یک کولبر در نقطه صفر مرزی شهرستان بانه به همراه ۵ نفر از کولبران دیگر مورد هدف گلوله قرار گرفتند که یکی از آن‌ها کشته و مابقی نیز مجروح شدند.

مصوبه مجلس؛ فیلترینگ در راه است؟
نمایندگان مجلس امروز به اعمال اصل ۸۵ درمورد طرح جنجالی نمایندگان پیرامون فضای مجازی رای مثبت دادند. به این ترتیب، کمیسیون فرهنگی مسئول بررسی طرح شد و این طرح دیگر به صحن علنی بازنمی گردد. کمیسیون فرهنگی پس از بررسی، طرح را مستقیما به شورای نگهبان ارسال می‌کند تا در صورت تائید این شورا، به صورت آزمایشی اجرا شود. این طرح باعث می شود که پلتفرم های خارجی از اینستاگرام گرفته تا توییتر و تلگرام و و اتساپ و حتی گوگل در صورت عدم پذیرش شرایط ایران فیلتر شوند. همچنین عوارض ورودی تجهیزاتی که این پلتفرم ها روی آنها نصب است نیز 35 درصد بیشتر می شود که به معنای گرانی موبایل تبلت و لپتاپ است. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته این طرح را در مجمع بررسی می‌کنیم تا مغایر سیاست‌های کلی نظام نباشد. همچنین آماری از گوگل ترندز نشان می‌دهد که سرچ کلمه‌ی «مهاجرت» در ایران به شکل بی سابقه‌ای پس از اقدام مجلس برای تحدید اینترنت افزایش یافته است. 

رودخانه چالوس خشک شد
هادی کیادلیری عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه علوم تحقیقات از خشک شدن رودخانه چالوس خبر داد و گفت: سدهای انحرافی انتقال آب که به منظور تأمین آب مورد نیاز کشاورزی در شرق مازندران ایجاد شده‌اند، باعث مرگ یکی از خروشان‌ترین رودخانه‌های کشور شده‌اند.

فاطمیون: برنامه‌ای برای مبارزه با طالبان نداریم
معاون فرهنگی و رسانه‌ای فاطمیون شایعات رسانه‌های غربی درباره احتمال حضور فاطمیون در افغانستان و درگیری با طالبان را تکذیب کرد. وی افزود که متاسفانه برخی افراد ناخواسته و ندانسته در حال بازی در زمین دشمن هستند، بنده تکرار می کنم که لشکر فاطمیون هیچ برنامه‌ای برای حضور در افغانستان و مبارزه با طالبان ندارد و از نقشه‌های شوم دشمنان مطلع و در حال رصد دقیق تحولات است.

پیام آمریکابه دولت رئیسی
یک مقام آمریکایی به اکسیوس گفت که موضع امریکا در مذاکرات تغییر نخواهد کرد و ایرانی ها قادر نخواهد بود برجام را بازآفرینی کنند. این مقام آمریکایی تصریح کرد که ممکن است در ماه‌های آینده بازگشت به برجام ارزشی نداشته باشد زیرا برنامه هسته ای ایران در آن زمان به نقطه ای رسیده است که محدودیت های برجام اهداف مورد نظر ما را در مورد «آستانه هسته ای» یک ساله قبل از ساخت بمب هسته ای برآورده نمی کند. وی با بیان اینکه ایران زمان زیادی ندارد افزود: امیدواریم دولت جدید ایران فکر نکند به این خاطر که سر سخت تر هستند چیزی بیش از دولت قبلی به دست می‌آورند.

نظرات بینندگان