arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

صدیقی: اگر ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و تابع رهنمودهای ولی امر جامعه باشند، کشور در میسر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت

امام جمعه موقت تهران گفت: باید دولت منتخب با تعیین استاندار قوی و مقتدر برای استان خوزستان و تامین بودجه لازم، برای حل مشکل آب این منطقه راهکار اساسی ارائه دهد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسا: کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، ضمن گرامیداشت و تبریک سالروز غدیر خم گفت: ولایت حضرت علی(ع) ارزش بالایی دارد که خارج از قدرت درک بشر است.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش غدیر خم در احادیث و روایات افزود: حضرت سلمان فارسی از صحابه خاص پیامبر اکرم(ص) بیان کرده که اگر خلافت جامعه اسلامی را به حضرت علی(ع) می سپردند، روزی از آسمان و زمین برای مردم تأمین می‌شد و حکومت به فقر و نداری نمی‌رسید، اما حکومت را به غیر امیرالمؤمنین واگذار کردند و جامعه اسلامی دچار مشکلات بسیاری شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت منشأ ساماندهی روزی خدا، سبب ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) در سخنی فرمودند: اگر جامعه اسلامی به غیر از ولی خدا سپرده شود جامعه همیشه درگیر جنگ و اختلاف میان قبایل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) سه روز در غدیر خم جشن برپا کردند، افزود: 120 هزار نفر از حجاج و سران قبایل جامعه اسلامی در غدیر خم با حضرت علی(ع) بیعت کردند و این درخشش و عظمت در تاریخ جهان تنها برای امیرالمؤمنین ماندگار بوده است.

صدیقی در ادامه به شرح و تفسیر آیه تبلیغ پرداخت و گفت: هر منصفی قائل بر این است که این آیه برای رساندن مسأله حکم جزئی شرعی نبوده؛ بلکه اصلی ترین حکم جامعه یعنی تعیین جانشین پیامبر و ولایت را تبیین می کند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: رسول گرامی اسلام به مدت ۲۳ سال در میان جامعه اسلامی، تمام احکام شرعی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی نظامی و اقتصادی را به مردم و جامعه رسانده بود، اما در روز غدیر خم مهمترین وظیفه خود یعنی پیام‌رسانی درباره ولایت و تعیین جانشین خود را ابلاغ کرد.

 وی با بیان اینکه شرط تکمیل رسالت پیامبر اکرم(ص)، ابلاغ ولایت حضرت علی(ع) قرار داده شده، افزود: نگرانی های اجتماعی سیاسی برای ابلاغ ولایت در روز غدیر هم وجود داشت و خداوند در این آیه حفظ از شر و کید منافقین را برای پیامبر تضمین کرد.

صدیقی بیان کرد: قدرت و جاه طلبی برخی سران قبایل عرب بعد از وفات پیامبر موجب نگرانی پیامبر اکرم(ص) در ابلاغ رسالت خود شده بود و خداوند حفظ از این خطر و فتنه را برای رسول گرامی تضمین کرد.

وی با بیان اینکه نباید با مسأله ولایت و غدیرخم به گونه احساسی برخورد کرد، گفت: ولایت ریل گذاری برای سعادت و هدایت بشر است و ولایت پذیری سبب عمران و آبادی جامعه و تامین زندگی آخرت خواهد شد.

صدیقی ابراز کرد: دینی که پاسخگوی نیازهای مادی و اقتصادی جامعه نباشد، برای بشریت مناسب نبوده، بلکه مهمترین نیاز جامعه داشتن حکومت حق و پاکدستی است.

وی با بیان اینکه امروز ولایت فقیه استمرار حرکت پیامبران و غدیرخم است، گفت: اگر ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و تابع رهنمودهای ولی امر جامعه باشند، کشور در میسر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اخیر خوزستان گفت: رهبر معظم انقلاب از وفاداری، ولایت پذیری و پایبندی مردم خوزستان به انقلاب و نظام اسلامی و همچنین دفاع از مرزهای ایران در جنگ تحمیلی تقدیر و تشکر کردند و فرمودند که نباید ازمردم گله‌مند بود.

 صدیقی با بیان اینکه مسأله آب خوزستان سبب نگرانی است، تصریح کرد: باید دولت منتخب با تعیین استاندار قوی و مقتدر برای استان خوزستان و تامین بودجه لازم، برای حل مشکل آب این منطقه راهکار اساسی ارائه دهد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز سپاه پاسداران، نیروهای مسلح و نیروهای جهادی در خوزستان مستقر شدند تا مشکل آبرسانی به بخش‌ها و روستاهای این منطقه را برطرف کنند.

صدیقی بر ضرورت تلاش دولت سیزدهم برای کاهش مشکلات اقتصادی جامعه تأکید و ابراز کرد: رییس جمهور منتخب و کابینه جهادی ایشان باید تلاش کنند که کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهند و همچنین حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند

نظرات بینندگان