arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

فریدون عباسی: دشمن از طریق ارتباطات و اینترنت جهانی، ما را رصد و از جامعه ما جاسوسی می‌کند / نیاز داریم از ماشین‌های جستجوی دیگران استفاده کنیم، اما به ما آسیب می‌رساند

فریدون عباسی دوانی گفت: ما نیاز داریم با دنیا ارتباط داشته باشیم و از برنامه ها و ماشین های جستجوی دیگران استفاده کنیم هرچند این موضوع به ما آسیب هم می‌رساند. از طریق همین ارتباطات و اینترنت جهانی برخی از کارهای علمی ما را محدود کرده اند، دشمن ما را رصد و از جامعه ما جاسوسی می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس برای ارجاع طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به کمیسیون ویژه رای گیری شده است.

فریدون عباسی دوانی امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه به شفافیت طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی پرداخت و گفت: رای گیری در صحن مجلس برای ارجاع این طرح به کمیسیون ویژه بود نه تصویب این طرح.

وی اظهار کرد: این طرح از کمیسیون فرهنگی به مجلس شورای اسلامی آمده است و رئیس کمیسیون فرهنگی و اعضای کمیسیون صنایع درمورد این طرح در مجلس نکاتی را ارائه داده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به پیشنهاد نمایندگان و با توجه به وضعیت کنونی در مناطق مختلف کشور و مسائلی که باید هرچه سریعتر در صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد با رای اکثریت نمایندگان تحلیل و بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی به کمیسیون ویژه واگذار شد.

عباسی دوانی ادامه داد: برای این طرح نیز مانند برجام کمیسیون ویژه ای باحضور چندتن از نمایندگان تشکیل می شود و تحلیل و بررسی بطن این طرح بر عهده اعضای این کمیسیون خواهد بود.

نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی افزود: متن این طرح فیلترینگ اینترنت جهانی نیست، مگر ما می‌توانیم با اینترنت جهانی قطع ارتباط کنیم! ما نیاز داریم با دنیا ارتباط داشته باشیم و از برنامه ها و ماشین های جستجوی دیگران استفاده کنیم هرچند این موضوع به ما آسیب هم می‌رساند.

عباسی دوانی در ادامه گفت: از طریق همین ارتباطات و اینترنت جهانی برخی از کارهای علمی ما را محدود کرده اند، دشمن ما را رصد و از جامعه ما جاسوسی می کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کشورهایی که سابقه حکومت داری طولانی مدتی دارند مانند انگلیس دارای تشکیلات ام بی سی هستند یعنی داده ها و اطلاعات کشورهای دیگر را جمع آوری و استفاده می کنند ولی اطلاعات خود را در اختیار کسی قرار نمی دهند.

وی افزود: در دنیا حیات و اقتصاد بخش خصوصی به حفظ اطلاعات و داده های این بخش وابسته است ولی ما داده هایی که با سرمایه ملی در مراکز علمی تهیه می شود را به آسانی در مقالات یا مبادلات اینترنتی به سراسر دنیا می فرستیم.

عباسی دوانی در آخر تاکید کرد: ما باید از روش هایی که در دنیا برای حفظ اطلاعات کشور وجود دارد استفاده کنیم، مردم نباید فریب جوسازی های ایجاد شده در فضای مجازی قرار گیرند این طرح‌ هنوز در حال تحلیل و بررسی است و قرار نیست اینترنت جهانی قطع شود.

نظرات بینندگان