arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

دبیر کمیسیون فرهنگی: قول می دهم طرح مجلس استفاده هرچه بهتر و بیشتر مردم از فضای مجازی را تضمین خواهد کرد / حفظ اطلاعات و اسرار فردی و حفظ حیثیت مردم در فضای مجازی از ویژگی های این طرح است

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح صیانت از فضای مجازی هیچ کانال، سایت و پیام‌رسان داخلی و خارجی فیلتر نخواهد شد و هیچ کسب و کاری محدود یا تعطیل نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح صیانت از فضای مجازی هیچ کانال، سایت و پیام‌رسان داخلی و خارجی فیلتر نخواهد شد و هیچ کسب و کاری محدود یا تعطیل نمی شود.

حجت الاسلام«حسین جلالی» هشتم مردادماه با بیان اینکه اکثر کشورها برای اداره و مدیریت فضای مجازی قانون دارند، اظهار کرد: هیچ کشوری هرج و مرج در فضای مجازی را تحمل نمی کند.

وی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی در ایران گفت: این طرح، صیانت از فضای مجازی بوده و نه خیانت به فضای مجازی و در واقع مصونیت فضای مجازی است، نه محدودیت فضای مجازی.

جلالی تأکید کرد: در این طرح هیچ کانال، سایت و پیام‌رسان داخلی و خارجی فیلتر یا تعطیل نخواهد شد و هیچ کسب و کاری محدود یا تعطیل نمی شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از طرح صیانت از فضای مجازی به عنوان طرح حمایت از حقوق شهروندان و دفاع از آنها نام برد و افزود: حفظ اطلاعات و اسرار فردی، جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات و حفظ حیثیت مردم در فضای مجازی از ویژگی های این طرح است.

وی در ادامه توضیح داد: البته هنوز هیچ قانونی در این خصوص وضع نشده و تا رسیدن به قانون راه طولانی وجود دارد و آنچه که روز چهارشنبه در مجلس تصویب شد، مبنی بر این است که کمیسیون مشترک از متخصصین و صاحب‌نظران در این حوزه تشکیل شود و با مشورت کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خارج از مجلس و بررسی موارد مشابه در کشورهای خارجی برای قانونمندسازی فضای مجازی، برنامه‌ریزی کنند.

جلالی در پایان متذکر شد: به‌عنوان‌ نماینده حامی این طرح، به مردم کشورمان قول خواهم داد، که این طرح استفاده هرچه بهتر و بیشتر مردم و جوانان خوبمان را در فضای مجازی فراهم و تضمین خواهد کرد

نظرات بینندگان