arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا: میانگین استفاده از ماسک طی یک هفته اخیر ۳۵ درصد کاهش داشته / در گیلان، هرمزگان و البرز رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها ۲۷ درصد است

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ضمن بیان کاهش ۵۰ درصدی میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: میانگین رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی به ۳۹ درصد رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ضمن بیان کاهش ۵۰ درصدی میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: میانگین رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی به ۳۹ درصد رسیده است.

 بابک دین پرست در توضیح آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی که دربازه زمانی ۲ تا ۹ تیرماه، ۶۹ درصد بود در بازه زمانی ۳۰ تیرماه تا ۶ مردادماه، با ۳۵ درصد کاهش به ۴۶ درصد رسیده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا افزود: میانگین استفاده از تهویه مناسب در اماکن عمومی که دربازه زمانی ۲ تا ۹ تیرماه، ۷۲ درصد بوده که در بازه زمانی ۳۰ تیرماه تا ۶ مرداد ماه، با ۳۲ درصد کاهش به ۴۹ درصد رسیده است.

دین پرست با یادآوری اینکه، میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی دربازه زمانی ۲ تا ۹ تیرماه، ۷۲ درصد بوده است، گفت: متاسفانه این شاخص، در بازه زمانی ۳۰ تیرماه تا ۶ مردادماه، با ۳۱ درصد کاهش به ۵۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: میانگین رعایت پروتکل فاصله‌گذاری دراماکن عمومی که دربازه زمانی۲ تا ۹ تیرماه، ۶۹ درصد بوده که در بازه زمانی ۳۰ تیرماه تا ۶ مردادماه، با ۴۴ درصد کاهش، ۳۹ درصد گزارش شد.

دین‌پرست همچنین درباره استان‌های با کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم گفت: دراستان های البرز، زنجان، کرمان، گیلان و هرمزگان بین ۲۵ تا ۳۱ درصد، گیلان با رعایت ۲۵ درصدی پروتکل‌های بهداشتی، هرمزگان با رعایت ۲۶ درصدی و البرز با رعایت ۲۷درصدی در قعر جدول رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از طرف مقابل، استان‌های خراسان جنوبی وکرمانشاه، با رعایت ۵۳ درصدی پروتکل های بهداشتی و استان مرکزی، با رعایت ۴۹ درصدی، در صدر جدول رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند.

معاون وزیر کشور به وضعیت رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی هم اشاره کرد و گفت: میانگین استفاده از تهویه مناسب در اماکن عمومی به ۴۹ درصد رسیده است.

دین پرست در همین راستا به مکاتبه دو روز گذشته وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با وزیر بهداشت اشاره و تصریح کرد که در این مکاتبه، وزیر کشور با برشماری تکالیف قانونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطوح ملی و استانی ‌و تشریح و تبیین مسوولیت‌های قانونی آن وزارت‌خانه ‌و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در قالب کمیته‌های عالی نظارت و الزام همه دستگاه‌های مرتبط عضو ستاد و قرارگاه عملیاتی به همکاری با وزارت بهداشت، خواهان ارتقا و گسترش نظارت‌ها، به منظور افزایش میانگین سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استانهای سراسر کشور شد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقاله با کرونا خاطرنشان کرد: در روزهای آینده، مفاد تمامی مصوبات ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی درباره تکالیف دستگاه‌های اجرای عضو ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی، در ارتباط با نحوه و چگونگی نظارت بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان