arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

تلاش قانونگذاران آمریکا برای خاتمه رسمی جنگ کره / ایجاد یک کانال دائمی ارتباط با کره شمالی در دستور کار لایحه

چهارده قانونگذار آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده اند که به دنبال پایان رسمی جنگ کره و ایجاد دفاتر رابط بین ایالات متحده و کره شمالی است.همچنین در این لایحه آمده است که دولت ایالات متحده برای تعامل با کره شمالی باید در پی ایجاد یک کانال دائمی ارتباط با کره شمالی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: چهارده قانونگذار آمریکایی لایحه‌ای را امضا کرده اند که به دنبال پایان رسمی جنگ کره و ایجاد دفاتر رابط بین ایالات متحده و کره شمالی است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» به گفته «کمیته اقدام عمومی آمریکا، کره » (KAPAC)، «دوایت ایوانز» قانونگذار آمریکایی نیز به تازگی لایحه «قانون صلح در شبه جزیره کره» را امضا کرد. وی چهاردهمین قانونگذار آمریکایی بود که این کار را انجام داد.این لایحه توسط «براد شرمن » قانونگذار دموکرات آمریکا اخیرا به مجلس نمایندگان ارائه شد.

کمیته آمریکا و کره اعلام کرده است: «همانطور که شرمن در یک نشست مطبوعاتی که پس از ارائه لایحه گفت، ما به شدت امیدواریم که این لایحه پاییز امسال در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان تصویب شود و تا اوایل سال آینده در جلسه عمومی به تصویب برسد، بنابراین ما می‌توانیم شروع به نوشتن تاریخ جدید صلح در شبه جزیره کره کنیم.»

این لایحه پیشنهادی به تلاش‌های ایالات متحده برای اعلام پایان رسمی جنگ دهه پنجاه میلادی می‌پردازد، جنگی که تنها با آتش بس پایان یافت، اما از نظر فنی کره شمالی را تا به امروز در جنگ قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده باید یک فرایند دیپلماتیک پایدار و معتبر را برای دستیابی به پایان جنگ کره دنبال کند و تمام تلاش باید انجام شود تا از رویارویی نظامی با کره شمالی جلوگیری شود.»

همچنین در این لایحه آمده است که دولت ایالات متحده برای تعامل با کره شمالی باید در پی ایجاد یک کانال دائمی ارتباط با کره شمالی باشد.

در این بیانیه آمده است: «وزیر امور خارجه آمریکا باید به دنبال مذاکره با کره شمالی برای ایجاد دفاتر ارتباطی کره شمالی و ایالات متحده در پایتخت‌های مربوط به هر کشور باشد.»

ایالات متحده در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیک با کره شمالی ندارد. کمیته مذکور قول داده که تلاش‌های خود را برای ترویج و جلب حمایت از قانون صلح در شبه جزیره کره افزایش دهد.

جنگ کره جنگی میان جمهوری کره (کره جنوبی) با پشتیبانی نیروهای سازمان ملل متحد به رهبری آمریکا و کره شمالی با پشتیبانی چین و کمک نظامی اتحاد جماهیر شوروی و نتیجه تقسیم کره پس از جنگ جهانی دوم بود.

نظرات بینندگان