arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ تا فردا / سامانه انتخاب رشته مجازی کنکوری ها فعال می شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ تا فردا دوشنبه خبر داد و گفت:همزمان با اعلام نتایج، سامانه انتخاب رشته "مجازی" توسط این سازمان فعال می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ تا دوشنبه خبر داد و گفت:همزمان با اعلام نتایج، سامانه انتخاب رشته "مجازی" توسط این سازمان فعال می شود.

فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰ تا دوشنبه آینده از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۰، مشاهده نمرات و رتبه کسب شده توسط داوطلب در آزمون و همچنین انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته های پذیرش با آزمون و با سوابق تحصیلی، داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: همزمان با اعلام نتایج، سامانه انتخاب رشته "مجازی" برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ هم در سایت این سازمان فعال خواهد شد و داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

زرین با بیان اینکه اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۰ در هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد، گفت: با اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۰ ، تعداد یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد.

تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کردند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شد.

نظرات بینندگان