arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

آذری جهرمی: پاسخ به سوال درباره آینده فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران ساده نیست

وزیر ارتباطات در حاشیه دولت در پاسخ به سوالی درباره اینترنت ماهواره‌ای گفت: در ماهواره‌های مدار LEO امکان محدودسازی پوشش فرکانسی بر فضای کشورها وجود ندارد. حتی برای ماهواره‌های GEO هم که موقعیت آنها ثابت است، نمی‌توان به دور کشورها دیوار کشید. در هر حال ماهواره‌ها از فراز کشور ما هم عبور می‌کنند و پوشش هم ایجاد می‌شود. بنابراین این امکان که مقرراتی وضع شود که سیگنال در کشوری فعال نباشد وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: وزیر ارتباطات در حاشیه دولت در پاسخ به سوالی درباره اینترنت ماهواره‌ای گفت: در ماهواره‌های مدار LEO امکان محدودسازی پوشش فرکانسی بر فضای کشورها وجود ندارد. حتی برای ماهواره‌های GEO هم که موقعیت آنها ثابت است، نمی‌توان به دور کشورها دیوار کشید. در هر حال ماهواره‌ها از فراز کشور ما هم عبور می‌کنند و پوشش هم ایجاد می‌شود. بنابراین این امکان که مقرراتی وضع شود که سیگنال در کشوری فعال نباشد وجود ندارد.

آذری جهرمی افزود: آنچه به لحاظ مقرراتی مطرح می‌شود، اجازه فعالیت رسمی و مجاز تجاری به این شرکتها در کشورهای مختلف یا به اصطلاح مقررات ایستگاههای زمینی است.

او ادامه داد: کشور ما هم در این زمینه مقررات و ضوابطی دارد و البته تحریمهای آمریکا هم مانع فعالیت تجاری این شرکتها برای کاربران ایرانی است.

وی گفت: موضوع به لحاظ حقوقی پیچیدگی دارد، بنابراین پاسخ به سوال شما درباره آینده فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران، ساده نیست.

نظرات بینندگان