arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

هشدار خواهر رهبر کره شمالی به سئول: با برگزاری رزمایش نظامی با واشنگتن مسیر پیش روی روابط دو کره را تیره و تار نکنید

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی درخصوص برگزاری رزمایش سالانه کره جنوبی و آمریکا هشدار داد. در بیانیه‌ای نوشت:‌ «من قطعاً پیش‌بینی می‌کنم این رزمایش نظامی که حین نقطه چرخش مهم برگزار می‌شود، به مقدمه ناخوشایندی برای لطمه وارد کردن به عزم رهبران کره شمالی و جنوبی برای گام برداشتن در راستای بازیافتن اعتماد تبدیل خواهد شد و مسیر پیش روی روابط دو کره را تیره و تار می‌کند».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی که به زعم بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، نفر دوم قدرتمند در دولت این کشور است درخصوص برگزاری رزمایش سالانه کره جنوبی و آمریکا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این مقام ارشد کره شمالی در بیانیه‌ای نوشت:‌ «من قطعاً پیش‌بینی می‌کنم این رزمایش نظامی که حین نقطه چرخش مهم برگزار می‌شود، به مقدمه ناخوشایندی برای لطمه وارد کردن به عزم رهبران کره شمالی و جنوبی برای گام برداشتن در راستای بازیافتن اعتماد تبدیل خواهد شد و مسیر پیش روی روابط دو کره را تیره و تار می‌کند».

کیم یو جونگ افزود: «دولت و ارتش ما به طور دقیق ناظر بر این خواهد بود که آیا کره جنوبی بار دیگر تمرین نظامی خصومت‌آمیز خود را به اجرا می‌گذارند یا تصمیمی راسخ گرفته‌اند».

منظور خواهر رهبر کره شمالی از «نقطه چرخش مهم»، وصل شدن مجدد خطوط تلفنی اضطراری بین پیونگ یانگ وسئول پس از یک سال قطع بودن به خاطر تشدید اخلافات دو طرف است.

روز جمعه نیز خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، درخصوص رزمایش پیش‌روی کره جنوبی و آمریکا هشدار داد.

این خبرگزاری نوشت: «او (کیم) متذکر شد که چنین اوضاعی موجب تقویت عزم و اراده مبارزه ارتش خلق کره جهت نابود کردن دلیل ریشه‌ای این چرخه شرورانه افزایش تنش خواهد شد».

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم نوشت:‌ «در حال حاضر نیروهای متخاصم به طور سیستماتیک به تقویت توان خود برای حمله‌ای پیش‌دستانه به جمهوری دموکراتیک خلق کره می‌پردازند و هم‌زمان با تشدید تمامی انواع رزمایش‌های جنگی لجام‌گسیخته و مداوم به قصد خشونت‌طلبی، ذخایر تسلیحاتی خود را افزایش می‌دهند».

همچنین در این گزارش آمده است: «او (کیم) از تمام کادر نظامی و سیاسی [کره شمالی] می‌خواهم بالاترین سطح تلاش خود را برای تقویت کارآمدی رزمی واحدهای خود به کار گیرند».

از سوی دیگر، یک مقام بلند پایه کره جنوبی روز جمعه، تعلیق رزمایش نظامی ماه آینده با آمریکا را خواستار شد و تأکید کرد اکنون «زمان درست» برای سئول و واشنگتن است تا به‌منظور بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکره همکاری کنند.

این اظهارات در حالی انجام می‌شود که کره جنوبی و آمریکا در حال گمانه‌زنی درباره انجام این رزمایش و چگونگی برگزاری آن در نیمه ماه آگوست هستند (اواخر مرداد) هستند و این نگرانی را دارند که اجرای آن ممکن است بر اقداماتی که این هفته از سوی دو کره انجام شده است تأثیر منفی بگذارد.

نظرات بینندگان