arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

شیائومی پوکو x3 در مقابل شیائومی ردمی نوت 9

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوشی‌های میان رده اقتصادی در ماه‎‌های اخیر با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو شده‌اند. بسیاری از علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهند تا با مدیریت بهتر هزینه‌های خود بتوانند به گوشی مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند. شیائومی یکی از برندهای تولید کننده گوشی اقتصادی است که با تولید پوکو x3 و ردمی نوت 9 توانسته است توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید.

این دو گوشی میان رده اقتصادی هر کدام دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند که در این مقاله سعی داریم تا مقایسه اجمالی نسبت به مشخصات این دو موبایل هوشمند داشته باشیم. در صورت تمایل با بررسی شیائومی پوکو x3 در مقابل شیائومی ردمی نوت 9 همراه ما باشید.

شیائومی پوکو x3 در مقابل شیائومی ردمی نوت 9

طراحی پوکو x3 در مقابل ردمی نوت 9

گوشی پوکو ایکس تری دارای ظاهر شیک و دلپذیر است که با دیدن جزئیات ظاهری آن شیفته گوشی خواهید شد. شیائومی در تولید این مدل، از یک دوربین سلفی در مرکز استفاده کرده است. پشت دستگاه به صورت کامل از پلاستیک تولید شده است و قاب پشتی دارای دو لایه متفاوت است که باعث جذابیت گوشی شده است. یکی از عیب‌های طراحی پوکو x3 جذب لکه است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران ناخوشایند باشد.

در مقابل گوشی شیائومی ردمی نوت 9 قرار داشته که به نسبت مدل‌های نوت از خوش‌دستی بالایی برخوردار است. شیائومی در تولید این مدل نیز از بدنه یکپارچه پلاستیک استفاده کرده است. این گوشی در سه رنگ خاکستری، سفید و سبز عرضه شده است تا هر فرد متناسب با سلیقه خود یک انتخاب مناسب داشته باشد. در بخش طراحی هر دو گوشی با جذب لکه و اثر انگشت در یک وضعیت مشابه قرار دارند.

شیائومی پوکو x3 در مقابل شیائومی ردمی نوت 9

صفحه نمایش پوکو x3 در مقابل ردمی نوت 9

پوکو ایکس تری دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی بزرگ است که به نسبت بدنه از توازن خوبی برخوردار است. صفحه نمایش این مدل از پنل IPS بهره می‌برد و با داشتن طیف نوری گسترده در زیر نور خورشید روشنایی قابل قبولی دارد. نرخ رفرش صفحه 120 هرتز است که ارزش خرید گوشی را افزایش می‌دهد. شیائومی در تولید این گوشی از محافظ گوریلاگلس 5 استفاده کرده است.

ردمی نوت 9 نیز دارای نمایشگر IPS LCD است که تصاویر نمایش داده شده در این گوشی به اندازه کافی شارپ است. به نسبت مدل ایکس تری، این مدل دارای نرخ رفرش صفحه 60 فریم است که عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد. حداکثر روشنایی در نظر گرفته شده برای این مدل چیزی حدود 450 نیت است که باعث نمایش رنگ‌های درخشان خواهد شد.

دوربین پوکو x3 در مقابل ردمی نوت 9

گوشی مدل پوکو ایکس تری دارای یک ماژول به همراه 4 دوربین است که در بخش پشتی گوشی تعبیه شده است. دوربین سلفی گوشی در بخش جلویی قاب قرار گرفته است. سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسل بوده که با داشتن لنزهای واید 13 مگاپیکسلی و دوربین تله فو 2 مگاپیکسلی می‌تواند عکس‌های خوبی را ثبت نماید. شیائومی در پوکو x3 از دوربین 20 مگاپیکسلی سلفی استفاده کرده است. کیفیت عکس و فیلم‌های ضبط شده در این گوشی قابل قبول است.

در مقابل گوشی ردمی نوت 9 قرار داشته که با ترکیب دوربین چهارگانه توانسته است نیاز کاربران را در عکاسی و فیلمبرداری تامین نماید. این گوشی دارای دوربین واید 48 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید، دوربین ماکرو و ماژول تشخیص عمق است. به عنوان یک میان رده، دوربین دو گوشی معرفی شده بسیار قابل توجه است و می‌تواند به صورت حرفه‌ای عکس‌های بی‌نظیری را در طول روز و شب ثبت نماید. البته باید خاطر نشان کرد که تصاویر ثبت شده در شب دارای نویزهای بیشتری نسبت به تصاویر روز است.

شیائومی پوکو x3 در مقابل شیائومی ردمی نوت 9

مقایسه سخت افزار و نرم افزار دو گوشی

شیائومی در مدل پوکو x3 از چیپست اسنپدراگون 732G استفاده کرده است که برای رفع نیازهای روزمره مناسب است. این چیپست توازن خوبی با سایر قطعات سخت افزار داشته و می‌تواند مدیریت کامل‌تری بر روی نرم افزار گوشی داشته باشد. پردازشگر پوکو ایکس تری از نوع آدرنو 618 است که با داشتن حافظه 64 و 128 گیگابایتی می‌تواند برای رفع نیازهای روزمره کاربران مفید باشد.

در مقابل گوشی ردمی نوت 9 دارای پردازنده مدیاتک است. این گوشی میان رده از ماژول دو هسته‌ای Mali-G52 با فرکانس H.265/HEVC بهره می‌برد که با داشتن چیپست Helio G85 برای مصارف روزمره و بازی‌های نسبتا سنگین مناسب است. در بخش نرم افزاری این دو گوشی، شیائومی سعی کرده است تا با ارائه آپدیت‌های امنیتی بتواند نیاز کاربران را به امکانات پیشرفته راحت نماید.

باتری پوکو x3 در مقابل ردمی نوت 9

باتری یکی از بخش‌های مهم گوشی‌های هوشمند است که به عنوان معیار اصلی خرید شناخته می‌شود. پوکو ایکس تری دارای یک باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر است که از یک شارژر 33 وات بهره می‌برد. وجود شارژر قدرتمند این گوشی، قادر است تا گوشی را با سرعت بسیار بالایی شارژ نماید. شیائومی مدعی است که در نیم ساعت ابتدایی شارژ، 60 درصد باتری گوشی پر خواهد شد.

در مقابل گوشی ردمی نوت 9 با داشتن یک باتری 5020 میلی آمپری به نسبت مدل ایکس تری در وضعیت ضعیف‌تری قرار دارد. شارژ کامل گوشی حدود 2 ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد که به نسبت ایکس تری زمان بیشتری لازم است. اگر بخواهید از بین گوشی‌های فوق، از لحاظ باتری یک انتخاب معقولانه داشته باشید قطعا مدل ایکس تری به صرفه‌تر است.

شیائومی پوکو x3 در مقابل شیائومی ردمی نوت 9

جمع بندی

با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید یکی از مدل‌های اقتصادی برند شیائومی را خریداری کنید. هر دو گوشی با داشتن سخت افزار مناسب و دوربین با کیفیت می‌توانند نیاز کاربران را تامین نمایند. اگر باتری برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است مدل پوکو x3 را انتخاب کنید. برای کاربران مهم است که بتوانند گوشی خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنند.

اگر بخواهید گوشی‌های فوق را از فروشگاه معتبر با تضمین کیفیت خریداری کنید می‌توانید به فروشگاه اوبو سر بزنید. وب سایت obbo هم اکنون یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی کالاهای دیجیتال در ایران است که با ارائه محصولات متنوع، بهترین گزینه خرید آنلاین است. در صورتی که قصد دارید تا از محصولات متنوع این فروشگاه دیدن کنید، کافی است به وب سایت اوبو به آدرس Obbo.ir مراجعه کنید.

نظرات بینندگان