arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

چگونه در اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

اتریوم ترکیبی از پلتفرم، ارز دیجیتال و کد برنامه نویسی است. اتریوم یکی از گروه‌های ارز‌های رمزنگاری شده است که به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند، به عنوان یک پلتفرم بلاک چین نامتمرکز، منبع باز و قابل برنامه ریزی عمل می‌کند و اساس سکه دیجیتال معروف به اتر (ETH-USD)، بزرگترین سکه دیجیتال پس از بیت کوین (BTC-) را تشکیل می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتریوم ترکیبی از پلتفرم، ارز دیجیتال و کد برنامه نویسی است. اتریوم یکی از گروه‌های ارز‌های رمزنگاری شده است که به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند، به عنوان یک پلتفرم بلاک چین نامتمرکز، منبع باز و قابل برنامه ریزی عمل می‌کند و اساس سکه دیجیتال معروف به اتر (ETH-USD)، بزرگترین سکه دیجیتال پس از بیت کوین (BTC-) را تشکیل می‌دهد.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از خبرگزاری اقتصادی یاهو فاینانس،   اتریوم از زبان برنامه نویسی خاص خود به نام Solidity استفاده می‌کند و تعداد اتر‌هایی که می‌توان ایجاد کرد نامحدود است. این هفته، انتظار می‌رود که این پلتفرم شبکه‌ای را برای ساده سازی هزینه‌های معامله تغییر دهد، اما سکه‌ها را به نحوی که قیمت نقطه‌ای اتر را افزایش دهد، از بین می‌برد.

توسعه پروژه توسط ویتالیک بوترین، برنامه نویس روسی-کانادایی در سال ۲۰۱۳، توسعه پروژه تأمین مالی جمعی در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و این شبکه در جولای ۲۰۱۵ به صورت زنده راه اندازی شد.

بلاک چین اتریوم به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز را روی آن ایجاد، مستقر  و استفاده کنند. این برنامه‌ها که در غیر این صورت به عنوان برنامه‌های مالی غیر متمرکز یا برنامه‌های DeFi ("dapps") شناخته می‌شوند، می‌توانند خدمات مالی زیادی را بدون نیاز به واسطه مانند کارگزاری، بانک یا صرافی ارائه دهند،   بنابراین معاملات ارزان‌تر می‌شوند.

نمونه‌ای از چنین خدمتی توانایی وام گرفتن یا قرض دادن اتریوم برای بهره است. هنگامی که کاربران اتریوم از dapp استفاده می‌کنند، باید هزینه‌هایی را که به عنوان "گاز" شناخته می‌شود، بپردازند، یعنی قیمتی که عرضه و تقاضا بین ماینر‌های اتریوم برای موفقیت در انجام تراکنش در بلاک چین تعیین می‌کند.

علاوه بر این، NFT‌ها (توکن‌های غیرقابل تعویض) را می‌توان در بستر اتریوم ایجاد و مبادله کرد. NFT‌ها، که در ماه‌های اخیر محبوبیت خود را افزایش داده اند، به عنوان توکن‌های دیجیتالی غیرقابل تعویض قابل خرید و فروش هستند و به موارد ملموس در دنیای واقعی یا ویژگی‌های دیجیتالی متصل هستند. بسیاری از ارز‌های رمزنگاری شده دیگر مانند Golem (GLM-USD) نیز در بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کنند و از این پلتفرم برای عرضه اولیه سکه (ICO) استفاده کرده اند.

اتریوم ۲.۰، که در غیر این صورت با نام eth۲ (یا Serenity) شناخته می‌شود، مجموعه‌ای مداوم از ارتقاء پلتفرم خود است که هدف آن بهبود مقیاس پذیری، سرعت و امنیت پلتفرم است تا حجم معاملات بیشتر شده، کاهش تنگنا‌ها و هزینه‌های کمتر را امکان پذیر کند.

اتریوم ۲.۰ همچنین مستلزم انتقال به پروتکل اثبات سهام (PoS) از پروتکل اثبات کار بلاک چین (PoW) است.

چگونه در اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه سرمایه گذاری می‌کنید/اتریوم می‌خرید؟

مانند بسیاری از ارز‌های رمزنگاری شده دیگر، اتریوم را می‌توان از طریق بستر‌های مبادله ارز‌های رمزپایه مانند Coinbase (COIN) و Binance خرید و فروش کرد. برخلاف بورس اوراق بهادار، معاملات معمولاً در این صرافی‌ها به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته انجام می‌شود. این مبادلات صرفاً بستر‌هایی هستند که خریداران ارز‌های رمزنگاری شده را با فروشندگان مطابقت می‌دهند و بالعکس. برخی از این مبادلات ممکن است برای معاملات هزینه دریافت کنند.

نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که مبادلات ارز‌های رمزنگاری شده مشابه کیف پول‌های رمزنگاری شده نیست. کیف پول رمزنگاری مکانی است که ارز دیجیتال شما را پس از خرید به صورت دیجیتالی ذخیره می‌کند. کیف پول‌ها می‌توانند به این صورت‌ها باشند:  کیف پول‌های میزبانی شده (محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه اندازی) باشند که در آن‌ها شخص ثالث رمز ارز مالک، کیف‌های غیر حضوری (نرم افزاری که مالکان را تحت کنترل کامل رمزنگاری خود قرار می‌دهد) یا کیف پول سخت افزاری (دستگاه‌های فیزیکی که رمزنگاری را بصورت آفلاین ذخیره می‌کنند). برخی از سیستم عامل‌ها علاوه بر خدمات ارائه شده توسط صرافی، کیف پول را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

چگونه اتریوم را استخراج می‌کنید؟

علاوه بر خرید آن از صرافی، استخراج روش دیگری برای به دست آوردن اتریوم است. مشابه بیت کوین، اتریوم با استفاده از رایانه‌ها برای حل معما‌های رمزنگاری ریاضی و اعتبار تراکنش‌ها در دفتر کل بلاک چین "استخراج" می‌شود. همانطور که رایانه‌های کاربران این معادلات را حل می‌کنند، می‌توانند در ایجاد بلاک چین مشارکت داشته باشند و در عوض به عنوان اتریوم پاداشی دریافت کنند. استخر ساده‌ترین و سریعترین راه برای شروع استخراج اتریوم است.

نظرات بینندگان