arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
پژوهشگران ایتالیایی دریافتند:

کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و تصلب شرایین با رژیم غذایی گیاهی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاهی می‌تواند سالانه ۱۸۰۰ دلار برای خانواده شما صرفه جویی کند و البته خطر ابتلا با بیماری‌های یابی را کاهش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاهی می‌تواند سالانه ۱۸۰۰ دلار برای خانواده شما صرفه جویی کند و البته خطر ابتلا با بیماری‌های یابی را کاهش دهد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث لاین، نتایج این مطالعه به افراد این امکان را می‌دهد که در رژیم غذایی خود جابجایی‌های مشخصی را انجام دهند که توسط تحقیقات تأیید می‌شود.

این  مطالعه جدید نشان می‌دهد غذا‌های گیاهی می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) و تصلب شرایین را در مقایسه با رژیم‌های غذایی که شامل محصولات حیوانی است کاهش دهند.

در بررسی‌های مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات قلب و عروق، دانشمندان مطالعات برنامه ریزی شده و آزمایشات تصادفی کنترل شده را تجزیه و تحلیل کردند تا شواهد مربوط به خطرات حمله قلبی مرتبط با خوردن مواد غذایی خاص و تدوین استراتژی‌های غذایی برای پیشگیری از تصلب شرایین را بررسی کنند.

آترواسکلروز در اثر تجمع پلاک در داخل دیواره شریان ایجاد می‌شود. این تجمع از چندین ماده از جمله کلسترول ساخته شده و باعث باریک شدن عروق شده و جریان خون را کند می‌کند. در حالی که این مطالعه مشخص کرد که هیچ غذایی به طور خاص مسئول CVD و تصلب شرایین نیست، خوردن گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند و گوشت‌های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، سالامی، ژامبون و سایر موارد مشابه، خطرات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

دکتر گابریل ریکاردی، استاد غدد درون ریز در بخش پزشکی بالینی و جراحی در دانشگاه فدریکو دوم ناپل در ایتالیا است. او در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: "هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که هیچ ماده غذایی از نظر خطر قلبی عروقی سمی باشد. موضوع کمیت و دفعات مصرف است. اشتباهی که ما در گذشته انجام دادیم این بود که یک جزء رژیم غذایی را دشمن می‌دانستیم. در عوض، ما باید به رژیم‌ها به طور کلی نگاه کنیم و اگر مقدار یک غذا را کاهش دهیم، انتخاب یک جایگزین سالم مهم است. "

محققان دریافتند که غذا‌های گیاهی ضمن محدود کردن مصرف غلات تصفیه شده و غذا‌های نشاسته‌ای، سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد. آن‌ها خوردن ۴۰۰ گرم در روز میوه و سبزیجات و ۳۰ گرم در روز آجیل را برای کاهش تصلب شرایین و خطر کلی CVD توصیه کردند.

همچنین، جایگزینی کره لبنی با روغن‌های گیاهی (به جز روغن نارگیل و نخل) مزایای مشابهی داشت.

این مطالعه پیامد‌های منفی طیور، ماهی و لبنیات را بر تصلب شرایین نشان نداد. با این حال، محققان حبوبات را به عنوان جایگزینی برای پروتئین‌های حیوانی توصیه کردند و گفتند غذا‌های دارای شاخص گلیسمی بالاتر مانند نان سفید و برنج سفید باید با نتایج شاخص گلیسمی پایین مانند غلات کامل، جو، جو، ماکارونی و ذرت جایگزین شوند تا نتایج سلامت بیشتری به دست آید.

نظرات بینندگان