arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

سفارت ایران در انگلیس: مسائل مربوط به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس برای ما تمام نشده؛ منبع شایعات را رسوا می‌کنیم / جهت‌گیری خبر‌ها القاء وجود ناامنی در خلیج فارس و دریای عمان است

سفارت ایران در انگلیس روز چهارشنبه با بیان اینکه تمام مسائل مربوط به کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس به پایان رسیده، افزود: این مساله برای ما تمام نشده و تحولات (روزهای اخیر) را بررسی خواهیم کرد تا منبع شایعات را رسوا و بدنام کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفارت ایران در انگلیس روز چهارشنبه با بیان اینکه تمام مسائل مربوط به کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج فارس به پایان رسیده، افزود: این مساله برای ما تمام نشده و تحولات (روزهای اخیر) را بررسی خواهیم کرد تا منبع شایعات را رسوا و بدنام کنیم.

در پیام توئیتری سفارت کشورمان آمده است: همانطور که دیروز اعلام کردیم هیچ اطلاعات تائید شده‌ای درباره حوادث (رخ داده در این منطقه) وجود ندارد. اما بیایید به این حقه‌ها نگاهی بیندازیم.

اول اوت: ایران متهم شد که با استفاده از پهپاد به کشتی تجاری مرسر استریت در دریای عمان حمله کرده است. ما درخواست شواهد کردیم اما هیچ مدرکی ارائه نشد.

دوم اوت: اعلام شد که تیم تحقیقات در مسیر به منطقه است تا در باره این حادثه تحقیق کند. هنوز منتظر نتایج (تحقیقات) هستیم.

سوم اوت: اعلام شد که ایران چهار کشتی‌ تجاری و نفتکش‌ را ربوده و به سمت ایران هدایت کرده است. متعاقبا اعلام شد که فقط به کشتی «ام وی آسفالت پرنسس» با پرچم پاناما دستور داده شد تا به سمت ایران حرکت کند. سپس به ما اعلام شد که حرکات کشتی «ام وی آسفالت پرنسس» عادی نیست.

چهارم اوت: گویا سرنشینان کشتی تخلیه شدند. اما آن‌ها در کنار کشتی‌ها و سایر نفتکش‌هایی که کنترل خود را از دست دادند بخار شدند و از آن‌ها هیچ خبری نیست.

سفارت ایران در ادامه این پیام توئیتری می‌پرسید: اهداف این تحولات چه بود؟ قرار است در نیویورک دنبال شود؟ یا تحولات دیگری در جریان است؟

این درحالیست که اخبار جهت‌دار و مشکوکی از عصر روز گذشته از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی درباره رخدادهای دریایی در خلیج فارس و دریای عمان منتشر و به صورت گسترده توسط برخی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بازنشر شد.

اگرچه هیچ‌یک از اخبار منتشر شده دارای منبع روشن و مورد تایید نبود و از قول منابع غیرمشخص منتشر شده بود، اما جهت‌گیری مجموعه خبرهای ذکر شده، القاء وجود ناامنی در خطوط کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن دیروز در صفحه توئیترش اعلام کرد براساس منابع موثق در منطقه خلیج فارس، تا کنون هیچ گونه خبری مبنی بر حوادث جدید برای کشتی های تجاری در منطقه تایید نشده است. گمراه کردن افکار عمومی جهان برای بهره برداری های دیپلماتیک در نیویورک ، بازی منصفانه ای نیست.



نظرات بینندگان