arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

۸ نکته برای سلامت قلب

این روز‌ها بسیاری از افراد برای سلامت قلب خود تلاش می‌کنند، افزایش سلامت قلب می‌تواند تاثیری مثبت در سلامت عمومی بدن داشته باشد، اما چگونه می‌توان سلامت قلب را تضمین کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روز‌ها بسیاری از افراد برای سلامت قلب خود تلاش می‌کنند، افزایش سلامت قلب می‌تواند تاثیری مثبت در سلامت عمومی بدن داشته باشد، اما چگونه می‌توان سلامت قلب را تضمین کرد.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث لاین، افزایش سلامت قلب چندان پیچیده نیست و ما با ۸ نکته ساده به شما پیشنهاد می‌دهیم سلامت خود را افزایش دهید:

سیگار

سیگار کشیدن را متوقف کنید

برای محافظت از سلامتی و رگ‌های خونی اقدامات زیادی می‌توانید انجام دهید. پرهیز از دخانیات یکی از بهترین کار‌ها هاست. در واقع، سیگار کشیدن یکی از عوامل خطر قابل کنترل برای بیماری‌های قلبی است.

فعالیت

یک فعالیت روزانه انجام دهید

جالب است بدانبد که اگر ذهنتان بیش از حد درگیر است و ازترس دارید، باید دستان خود را روی کار متمرکز کنید  تا به آرامش ذهنی شما کمک کند. انجام فعالیت‌هایی مانند بافندگی، دوخت و دوز  و قلاب بافی می‌تواند به کاهش استرس کمک کرده و آرامش شما را افزایش دهد. سایر سرگرمی‌های آرامش بخش، مانند نجاری، آشپزی یا تکمیل پازل، نیز ممکن است به شما کمک کند روز‌های پر استرس را از بین ببرید.

موسیقی

بگذارید موسیقی شما را تحت تأثیر قرار دهد

سعی کنید ذهن و قلب خود را با موسیقی آزاد کنید، موسیقی می‌تواند تاثیری فوق العاده روی ذهن شما داشته باشد و ضربان قلبتان را تنظیم کند. آهنگ‌های پر انرژی، ضربان قلب شما را بالا می‌برد و ریه‌ها را تقویت می‌کند.

ماهی

ماهی بخورید

تبعیت از رژیم غذایی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ نیز می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند. بسیاری از ماهی‌ها، مانند ماهی آزاد، ماهی تن، ساردین و شاه ماهی، منابع غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند. حداقل دوبار در هفته ماهی بخورید. اگر نگران جیوه یا سایر آلاینده‌های موجود در ماهی هستید، ممکن است خوشحال باشید که بدانید فواید مفید آن برای قلب بیشتر از خطراتش است.

بخندید

بلند بلند بخندید

سعی کنید در زندگی روزمره خود با صدای بلند بخندید. این که آیا تماشای فیلم‌های خنده دار یا شوخی با دوستان خود را دوست دارید یا حتی یک خاطره لبخند را به لبتان می‌آورد مهم نیست، اما این بسیار مهم است که بخندید، چرا که  خنده ممکن است برای قلب شما مفید باشد.

نمک

کمتر نمک بخورید

به گفته محققان در مجله پزشکی نیوانگلند، اگر کل جمعیت ایالات متحده میزان مصرف نمک خود را به نصف قاشق چای خوری در روز کاهش دهند، تعداد افرادی که هر سال به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا می‌شوند را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. نویسندگان این مقاله معتقدند که نمک یکی از عوامل اصلی افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده است.

فشار خون
سوابق حیاتی خود را بدانید

کنترل فشار خون، قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید برای سلامت قلب مهم است. سطوح بهینه این معیار‌ها برای جنسیت و گروه سنی خود را بیاموزید.

شکلات

شکلات بخورید

شکلات تلخ نه تنها طعم خوشمزه‌ای دارد، بلکه حاوی فلاونوئید‌های مفید برای قلب است. به گفته دانشمندان  در مقاله‌ای که در مجله Nutrients منتشر شده است، این ترکیبات به کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند. شکلات تلخ به مقدار متعادل، می‌تواند برای شما مفید باشد.

نظرات بینندگان