arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

تشریح شرایط اعزام زائران به عراق / تکمیل سهمیه‌ زائران؛ ثبت نام جدیدی انجام نمی شود

رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) گفت: تا الان ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و ۲۵ هزار نفر برای موکب‌داران و کمیته‌هاست و سامانه از دیشب ساعت ۱۲ ثبت نام جدیدی نمی‌کند چون سهمیه‌ای نداریم که بتوانیم ثبت‌نام کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) گفت: تا الان ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و ۲۵ هزار نفر برای موکب‌داران و کمیته‌هاست و سامانه از دیشب ساعت ۱۲ ثبت نام جدیدی نمی‌کند چون سهمیه‌ای نداریم که بتوانیم ثبت‌نام کنیم.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) در نشست خبری با خبرنگاران درباره آخرین تمهیدات برای پیاده‌روی اربعین 1400 اظهار داشت: دولت عراق سهمیه 60 هزار نفری را برای کشورمان برای اربعین امسال در نظر گرفته و افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند و طبق سهمیه، موکب‌ها و استان‌ها و کسانی که اقدامات خدماتی در عراق انجام می‌دهند و هم‌چنین کسانی که شرایط را دارند و تاکنون ثبت نام کردند، اسامی آنها از طریق سازمان حج و زیارت به سفارت عراق اعلام شود تا ویزا به صورت رایگان صادر شود.

وی افزود: این افراد باید و دوز واکسن زده و در زمان ورود به فرودگاه تست پی‌سی‌آر داشته باشند تا در زمان سوار شدن به هواپیما مانعی نباشد. در بازگشت، در عراق تست پی‌سی‌آر گرفته نمی‌شود و ما در کشور خود تست را رایگان انجام می‌دهیم ولی تست زمان خروج از کشور را خود زوار باید انجام بدهند.

رئیس ستاد اربعین گفت: درباره کسانی که میخواهند رفت و برگشت هوایی را به صورت بروند، ما هماهنگی‌هایی با سازمان هواپیمایی داشته‌ایم؛ نرخ بلیط نیز امروز اعلام شد که از فرودگاه‌های کشور به جز مشهد به عراق، مبلغ رفت و برگشت هر نفر مجموعا 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده تا در این ایام افزایش نرخ بلیط رخ ندهد؛ کسانی که فقط رفت را هوایی می‌روند، مبلغ 3.200.000 تومان و از مشهد هم 4 میلیون تومان خواهند پرداخت.

ذوالفقاری بیان کرد: موکب‌دارانی که واجد شرایط هستند، لیست مشخصات آنها به سفارت عراق داده می‌شود و ویزای آنها صادر خواهد شد. حداکثر تا ظهر روز شنبه به کمیته‌ها مهلت دادیم تا سهمیه‌ها تکمیل شود.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که واکسن نزده‌اند ثبت‌نام نکنند و این شرط اعزام خواهد بود. تا الان 100 هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کردند و 25 هزار نفر برای موکب‌داران و کمیته‌هاست و سامانه از دیشب ساعت 12 ثبت نام جدیدی نمی‌کند چون سهمیه‌ای نداریم که بتوانیم ثبت‌نام کنیم. البته سامانه هم‌اکنون باز است و بیشتر برای انجام کار ویرایش اطلاعات متقاضیان خواهد بود.

رئیس ستاد اربعین درباره بلیط هواپیما نیز گفت: قیمت‌های نجومی برای کسانی که ویزا دارند، نخواهد بود و وقتی ویزا گرفتند می‌توانند از نرخ مصوب برای بلیط استفاده کنند.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی اظهار داشت: شرایط اعزام برای دانشجویان و هم‌چنین سربازان مانند قبل خواهد بود.

نظرات بینندگان