arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۱ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

زالی: آمار کرونای تهران به‎ شدت رو‎ به کاهش است / شمار ترخیص شدگان مبتلا به کرونا از بستری شدگان پیشی گرفت

دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: آمار‌ها به شدت رو به کاهش است و تعداد کل بستری‌های روز گذشته به زیر ۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسید و همچنین تعداد مراجعان سرپایی به زیر ۱۸ هزار نفر و تعداد ترخیص‌ها به یک هزار و ۲۲۶ نفر بالغ شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران گفت: تعداد بستری‌ها در تهران روز گذشته به ۶ هزار و ۹۰۰ نفر تقلیل پیدا کرد.

دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: آمار‌ها به شدت رو به کاهش است و تعداد کل بستری‌های روز گذشته به زیر ۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسید و همچنین تعداد مراجعان سرپایی به زیر ۱۸ هزار نفر و تعداد ترخیص‌ها به یک هزار و ۲۲۶ نفر بالغ شده است.

وی گفت: موارد جدید ابتلا هم یک هزار و ۲۰۰ مورد بوده و تعداد ترخیص‌ها پس از مدت‌ها از تعداد بستری بیشتر بوده است، ۱۸۳ نفر از موارد جدید روز گذشته نیز در بخش مراقبت ویژه بستری شده اند و تعداد فوتی‌ها نیز ۶ درصد کاهش داشته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: شاهد رشد بسیار خوبی در امر واکسیناسیون هستیم و رکورد زنی‌های متوالی نشان دهنده عزم خوبی است که به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون فعالیت ۱۵ مرکز واکسیناسیون در استان به صورت شبانه روزی است، گفت: در روز‌های آینده تعداد دیگری از مراکز واکسیناسیون به ویژه در تهران شبانه روزی می‌شود.

دکتر زالی افزود: در این مسیر بسیج هم در راستای افزایش نوبت‌های کاری واکسیناسیون عملکرد خوبی داشته و با تلاش‌های شبانه روزی به مدد کادر درمانی آمده است.

 دانش آموزان واکسن کرونا می‌زنند 

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران درباره واکسیناسیون دانش آموزان گفت: به زودی شیوه نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تدوین خواهد شد و در آستانه بازگشایی مدارس دانش آموزان نیز به زودی واکسینه خواهند شد.

دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران درباره آخرین آمار واکسیناسیون در تهران افزود: تا صبح امروز ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار دُز واکسن در تهران تزریق شده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند و تا انتهای این هفته واکسیناسیون ۱۰ گروه شغلی که در برنامه واکسیناسیون قرار گرفته اند، پایان خواهد یافت.

وی گفت: واکسیناسیون استادان دانشگاه ها، معلمان و دانشجویان آغاز شده و در مراحل پایانی است و به زودی طرح واکسیناسیون دانش آموزان نیز با ابلاغ وزارت بهداشت انجام می‌شود.

زالی افزود: تزریق واکسن انستیتو پاستور در فاز سوم بالینی در هفت استان کشور در حال انجام است و تحقیقات حاکی از اثر بخشی این واکسن برای گروه‌های زیر ۱۸ سال است.

وی گفت: واکسن نورا نیز که در مجموعه بقیه الله تهران تولید شده هم برای این گروه سنی مناسب است و در میان واکسن‌های خارجی مثل سینوفارم که در سبد واکسیناسیون ما هم قرار دارد، این اثر بخشی را برای زیر ۱۸ سال دارد.

نظرات بینندگان