arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: سیل "واکسن کرونا" به سمت کشور سرازیر شده / رکورد واکسیناسیون هفتگی کرونا را در جهان شکستیم

وزیر بهداشت گفت: ایران رکورد واکسیناسیون هفتگی کرونا در جهان را با تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن در هفته جاری شکست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر بهداشت گفت: ایران رکورد واکسیناسیون هفتگی کرونا در جهان را با تزریق هفت میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن در هفته جاری شکست.

 بهرام عین‌اللهی عصر امروز در ستاد کرونایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: تمام مقامات به این موضوع اذعان دارند که واکسیناسیون برای کنترل کرونا نقش اساسی دارد و همه باید برای این موضوع تلاش کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم و همکاری و همدلی وزرا جهشی در ورود و تولید واکسن ایجاد شد و امروز واکسن به صورت سیل به کشور سرازیر شده است که این موضوع در درجه اول نتیجه تلاش شخصی رئیس جمهور بود.

عین‌اللهی با تأکید بر تسریع در واکسیناسیون گفت: واکسن به میزان فراوان وجود دارد و تأمین شده بنابراین واکسیناسیون باید در کرمانشاه تسریع شود و از ظرفیت‌ و مشارکت‌های مردمی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد حضور پرشور مردم در مراکز واکسیناسیون هستیم افزود: امروز رکورد تزریق واکسن در هفته در دنیا را شکستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تاکنون رکورد واکسیناسیون هفتگی مربوط به آلمان با 6 میلیون دز بود که این هفته در ایران هفت میلیون و 900 هزار دز واکسن تزریق شد و این فاصله زیاد با آلمان تنها با مشارکت مردم محقق شده است.

عزت‌اللهی با اشاره به اینکه باید در یک هفته تا 10 روز آینده واکسیناسیون در کرمانشاه به اتمام برسد عنوان کرد: براساس مطالعات با واکسیناسیون به طور قطع میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کاهش می‌یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای ما قابل تحمل نیست که مردم را کنترل و کسب و کار آن‌ها را تعطیل کنیم گفت: باید با انجام واکسیناسیون مردم را به سمت قرنطینه هوشمند هدایت کنیم و کسی که واکسینه می‌شود دلیلی ندارد قرنطینه شود و مسافرت نرود و هیچ دلیلی برای محدود کردن کردم و ممانعت از مسافرت‌ها نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی اظهار داشت: امسال جسم ما به اربعین نرفته اما دل ما در آنجا حضور دارد و امید داریم سا‌ل‌های آینده این توفیق را پیدا کنیم.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه کرمانشاه شهر شهیدان دفاع مقدس است و خاطره خوش حماسه‌های مردم کرمانشاه در دفاع مقدس فراموش نشدنی است عنوان کرد: مردم دلاور اسلام‌آباد غرب مقابل منافقان ایستادند و این اقدامات کرمانشاه را همچون نگینی قرار داده که در تاریخ ارزشمند است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم ما در دوران کرونا قهرمانانه ایستادند گفت: بسیج یک فرهنگ است و امروز یک لفظ جدید با عنوان مدافعان سلامت مطرح شده که نشان دهنده فرهنگ ایثار است.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه در مدت شیوع کرونا بیش از 200 شهید مدافع سلامت تقدیم انقلاب شد افزود: امروز روز جهاد فی سبیل الله و کمک به مردم است و برای مسئولان حوزه سلامت تلخ‌ترین موضوع دیدن مرگ و میر مردم است و این اخبار ناگوارترین اخبار برای ما است.

وزیر بهداشت گفت: امروز ما باید به داد مردم برسیم و مسئول در این شرایط نباید بخوابد و باید احساس مسئولیت کند و این توفیقی است که خداوند به ما داده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس دیگر تکرار نمی‌شود هر کس در این شرایط نقش خود را به خوبی ایفا کند در تاریخ باقی می‌ماند عنوان کرد: مردم استان کرمانشاه ثابت کردند ایثارگر هستند و زلزله سرپل‌ذهاب و کمک‌های مردمی گواهی بر این موضوع است‌.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است و درخواست داریم به بهداشت و خانه‌های بهداشت بیشتر توجه شود گفت: تغذیه همچون مصرف بی‌رویه نمک و شکر مشکلات اساسی سلامت مردم جامعه است که منجر به بیماری می‌شود.

وی با بیان اینکه از رشد و توسعه دانشگاه کرمانشاه بسیار خرسندم و این دانشگاه را تیپ یک می‌دانم بیان کرد: پروژه‌های ناتمامی در استان وجود دارد که به اتمام آن‌ها کمک می‌کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به تسریع در بازگشایی دانشگاه‌ها عنوان کرد: دانشجویان باید به سرعت واکسینه شوند و دانشگاه‌ها نیز به تدریج بازگشایی شود و شروع کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی باشد.

نظرات بینندگان