arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰

انس حقانی، مقام ارشد طالبان: وجود اختلاف بین سران طالبان کذب است / تحقیقات در خصوص پیدا کردن افرادی که این شایعه را منتشر کرده اند آغاز شده

«انس حقانی» یکی از مقامات ارشد طالبان در گفت‌وگو با الجزیره وجود اختلاف میان سران طالبان را تکذیب کرد. وی گفت: ما تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم تا دریابیم چه کسانی شایعات نادرست در مورد اختلاف بین رهبران طالبان را منتشر می‌کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «انس حقانی» یکی از مقامات ارشد طالبان در گفت‌وگو با الجزیره وجود اختلاف میان سران طالبان را تکذیب کرد.

وی گفت: ما تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم تا دریابیم چه کسانی شایعات نادرست در مورد اختلاف بین رهبران طالبان را منتشر می‌کردند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته اخبار و گزارش‌ها از وجود اختلاف میان سران طالبان حکایت داشت. به‌طوریکه برخی منابع از کشته و یا زخمی شدن «عبدالغنی ملابرادر» خبر داده بودند.

در همین حال شب گذشته ملابرادر که شایعه کشته شدنش و عدم حضورش در جلسات شورای رهبری همچنان سرتیتر اخبار بود، با انتشار ویدئویی به این شایعات پایان داد.

انس حقانی همچنین در خصوص آزادی مطبوعات و نیز وضعیت نابسامان رسانه‌ها و تامین امنیت خبرنگاران نیز گفت: از مطبوعات می‌خواهیم تا افغانستان واقعی را به مردم دنیا نشان دهند.

وی گفت که طالبان مشکلی با کار و فعالیت رسانه‌های مختلف در افغانسان ندارد.

انس حقانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر علاقه‌مندی دولت آینده طالبان برای برقراری ارتباط با دیگر کشورها از جمله آمریکا نیز گفت که به‌زودی سفارت‌خانه‌های مختلف در کابل بازگشایی می‌شوند.

وی در این باره گفت که ممکن است آلمان اولین کشوری باشد که سفارت خود را در کابل بازگشایی می‌کند.

این در حالی است که امروز «سراج‌الدین حقانی» سرپرست وزارت کشور دولت موقت طالبان، در دیدار نماینده سارمان ملل خواستار اقدامات عملی برای به رسمیت شناختن دولت طالبان، حذف لیست سیاه و لغو همه تحریم‌ها شد.

با پیش‌روی طالبان در ولایات مختلف افغانستان و گسترش درگیری‌ها و ناامنی، بسیاری از کشورهای خارجی از جمله ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو ناتو سفارت خود را در کابل بستند و اعلام کردند که تا زمان برقراری ثبات و امنیت کامل حاضر به بازگشایی دفاتر خود نخواهند.

نظرات بینندگان