arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۷ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / منطقِ یک نماینده: کشورها به ایران واکسن دادند تا خودکفا نشود! / همه‌گیری کرونا ۶ ماه دیگر تمام می شود؟ / زاکانی: بلیت مترو باید ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شورای خواستار ادامه مذاکرات وین شد
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از پایان بررسی مسائل مرتبط با ایران در نشست کنونی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد. وی افزود: دیدگاه رایج این بود که زمان آن رسیده تهران همکاری خود را با آژانس برای حل مسائل مهم تشدید کند. اعضا همچنین خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای وین شدند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز( ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که 2859 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۴۰۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۷۲ نفر رسید.

منطقِ یک نماینده: کشورها به ایران واکسن دادند تا خودکفا نشود!
شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: یکی‌ از دلایلی که این کشورها در این برهه زمانی به ما واکسن می‌دهند این است که اینها دیدند ایران توانایی تولید واکسن پیدا کرده و تا دو، سه ماه دیگر ایران حدود ۲۰ میلیون دُز واکسن تولید داخل خواهد داشت، با خودشان گفتند به اینها واکسن بدهیم تا نگذاریم خیلی در این زمینه جلو بروند و خودکفا شوند.

همه‌گیری کرونا ۶ ماه دیگر تمام می شود؟
دکتر سوجیت سینگ، مدیر مرکز ملی کنترل بیماری‌های هند (NCDC) اظهار کرد: پاندومی (همه‌گیری) کووید-۱۹ ممکن است در ۶ ماه آینده به یک بیماری اندمی (بومی) تبدیل شود. به این معنی که این بیماری همچنان غالب است اما شدت آن کمتر و مدیریت آن آسان‌تر خواهد شد. چندین کارشناس دیگر نیز پیش‌بینی‌های مشابهی در مورد ویروس کرونا ارائه کرده‌اند.

ایران: منشاء آلودگی اعلام شده توسط آژانس برای ما کاملاً ناشناخته است
غریب آبادی نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژٰی اتمی اظهار داشت: تاسف برانگیز است که علیرغم توضیح مکتوب ایران در خصوص وجود آلودگی اورانیوم تهی شده در ۲۶ می ۲۰۲۱ در یکی از مکان‌ها، آژانس کماکان عنوان می‌دارد که «ایران هنوز توضیحی ارائه نکرده است.» همانگونه که قبلاً هم گفتیم، بر اساس تحقیقات ما در زمینه پیشینه فعالیت‌های انجام شده در این مکان، هیچ سابقه‌ای از فعالیت هسته‌ای مشاهده نشد. بنابراین، منشاء آلودگی اعلام شده توسط آژانس برای ما کاملاً ناشناخته است.

زاکانی: بلیت مترو باید ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شود
شهردار تهران گفت: اگر بناست که مترو بسازیم باید بلیت آن را ۲۰ هزار تومان در نظر بگیریم. در حال حاضر اما از ۶ هزار تومانی که محاسبه شده دو هزار تومان سهم ما و دو هزار تومان سهم مردم است و دولت نیز که سهم خود را نپرداخته است. با این وضعیت متروی بیشتری نخواهیم داشت و باید برای توسعه ساخت مترو از امکانات مردم و مجموعه بخش خصوصی، خرید راهبردی کنیم. در واقع مردم سهم خود را بپردازند و مابقی را از طریق خرید راهبردی انجام دهیم.

نظرات بینندگان