arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ / کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی

مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (جمعه) و فردا با ورود یک سامانه بارشی، دمای هوا در استان‌های شمالی، همچنین اردبیل و خراسان شمالی بین چهار تا هفت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز (جمعه) و فردا با ورود یک سامانه بارشی، دمای هوا در استان‌های شمالی، همچنین اردبیل و خراسان شمالی بین چهار تا هفت درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

این سامانه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما بین چهار تا هفت درجه همراه است که امروز وارد این مناطق شده و اواخر وقت شنبه خارج می‌شود.

منطقه اثر این سامانه در روز جاری استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل بوده و در روز شنبه علاه بر سه استان نوار ساحلی دریای خزر، استان خراسان شمالی را نیز درگیر خود خواهد کرد.

احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی موقت و وزش تند باد موقت، مخاطراتی است که با ورود این سامانه پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی توصیه‌کرده، افراد در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و در فعالیت‌های کوهنوردی، همچنین دامداران در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند.

نظرات بینندگان