arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰

فواد حسین: درهای سرمایه‌گذاری در عراق به روی شرکت‌های عربستانی باز است

وزیر خارجه عراق در دیدار همتای سعودی خود، باز بودن درهای سرمایه گذاری در کشورش به روی شرکت های عربستانی را مورد تاکید قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: وزیر خارجه عراق در دیدار همتای سعودی خود، باز بودن درهای سرمایه گذاری در کشورش به روی شرکت های عربستانی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت امور خارجه این کشور شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «فواد حسین»، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، با شاهزاده «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، وزرای خارجه عراق و عربستان در دیدار خود ضمن بررسی روند روابط میان بغداد و ریاض، توسعه فزاینده روابط دو جانبه طی دوره گذشته و راه های تعمیق بیشتر آن با توجه به وجود اراده قوی و جدی در هر دو کشور برای تقویت چارچوب همکاری میان آنها را مورد ستایش قرار دادند.

حسین و بن فرحان همچنین چشم اندازهای تقویت همکاری مشترک میان عراق و عربستان در راستای دستیابی به منافع دو کشور برادر را بررسی کرده و به جلسه های کمیته هماهنگی عالی مشترک و پیامدهای آنها بر وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری نیز پرداختند.

در این دیدار همچنین، وزیر خارجه عراق خاطر نشان ساخت که درهای سرمایه گذاری در کشورش به روی شرکت های عربستانی برای کار و پشتیبانی از بخش اقتصادی باز است.

وزیر خارجه عربستان نیز ضمن ارج نهادن تلاش های دولت عراق در موفقیت «کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت»، در قبال اقدامات دولت این کشور در آماده سازی برای انتخابات و موفقیت آن با شفافیت و پاکی ابراز خرسندی کرده و توسعه روابط دو جانبه میان ریاض و بغداد با هدف تقویت روابط برادرانه میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

یادآور می شود که وزیر خارجه عراق بنا به دعوت «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورا در شهر ریاض شرکت کرد و در حاشیه این نشست نیز دیدارهای جداگانه ای با «بدر البوسعیدی» و «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزرای خارجه عمان و کویت داشت.

نظرات بینندگان