arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تهران از وضعیت قرمز خارج شد / سند عضویت ایران در سازمان شانگهای تایید شد / ادعای طالبان: ۱۲ میلیون دلار از مقامات سابق کشف کردیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تهران از وضعیت قرمز خارج شد
با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند و ۱۷ شهرستان آبی در وضعیت آبی قرار گرفتند.

آخرین آمار رنگ‌بندی:
۵۷ شهرستان قرمز
۲۳۸ شهرستان نارنجی
۱۳۶ شهرستان زرد
۱۷ شهرستان آبی

نیاز به ۱۳ میلیون واکسن دیگر در تهران
فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: اگر بخواهیم کل واکسیناسیون تهران را انجام دهیم به ۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم و تا روز گذشته ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار واکسن در تهران تزریق شده و یعنی ما به ۱۳ میلیون واکسن دیگر برای پوشش کامل دو دوز تهران نیازمندیم؛ اما برای واکسیناسیون در این ۱۰ روز، ۱۳ میلیون نیاز نداریم بلکه با هفت میلیون دز این کار انجام خواهد شد.

مرگ و میر به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافت
وزارت بهداشت، روز ۲۶ شهریور اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۴ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ نفر رسید.

سند عضویت ایران در سازمان شانگهای تایید شد
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نوشت: با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رییس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید. این عضویت راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد.

ادعای طالبان: ۱۲ میلیون دلار از مقامات سابق کشف کردیم
بانک مرکزی افغانستان که در کنترل طالبان است، اعلام کرده نیروهای مسلح این گروه موفق شده‌اند بیش از ۱۲ میلیون دلار به صورت نقدی و شمش طلا از خانه‌های مقامات دولت پیشین و دفاتر کار ماموران بلندپایه امنیتی کشف و مصادره کنند. به گزارش بانک مرکزی افغانستان، بخش اعظم این غنائم در منزل امرالله صالح، معاون اشرف غنی، رئیس جمهوری فراری أفغانستان به‌دست آمده است. یکی از اعضای ارشد طالبان در توییتر مدعی شد که در خانه صالح بیش از شش میلیون دلار پول نقد و ۱۸ شمش طلا پیدا شده است.


عضو حزب کارگران کردستان ترور شد
خبرگزاری « Roj News» اعلام کرد، صبح امروز (جمعه) «یاسین بولوت» (شکری سرحد) از اعضای حزب کارگران کردستان «پ ک ک» در یک حمله مسلحانه در «سلیمانیه» (شمال عراق) ترور شد. این خبرگزاری در ادامه سازمان اطلاعات ترکیه را در پشت‌پرده این ترور دانست و افزود، اطلاعات ترکیه دیروز نیز یک کرد دیگر را در سلیمانیه کشت. نیروهای امنیتی در محل ترور یاسین بولوت حاضر شده‌اند و جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شده است. وی که از منطقه «قارص» در کردستان عراق بوده، در سال ۱۹۷۸ به حزب کارگران پیوست و در ۱۹۸۰ توسط ترکیه بازداشت شد. در ۱۹۹۱ آزاد شد و برای ادامه فعالیت در حزب کارگران کردستان به کوه‌های کردستان بازگشت.

نظرات بینندگان