arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

واکنش نماینده مجلس به لباس تیم فوتبال بانوان: نه قابل توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی / فدراسیون به خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد / به مسئولان ذی ربط تذکر شدید می‌دهم / با کسانی که کوتاهی کرده‌اند حتما باید طبق قانون برخورد شود

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع طراحی لباس تیم فوتبال بانوان قابل توجیه و چشم پوشی نیست و فدراسیون باید پاسخگو باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع طراحی لباس تیم فوتبال بانوان قابل توجیه و چشم پوشی نیست و فدراسیون باید پاسخگو باشد.

به گزارش «انتخاب»، احمد راستینه در گفت‌وگو با فارس، در مورد لباس اعزامی تیم ملی بانوان به مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا که با حواشی زیادی روبرو بود، اظهار داشت: متأسفانه آنچه اتفاق افتاده نه قابل توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی. وزارت ورزش مسئولیت دارد که این موضوع را پیگیری کند و فدراسیون هم به خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ عفاف و حجاب، اصالت ایرانی و اسلامی ماست. فرزندان این سرزمین افتخار می‌کنیم که در فرهنگ ملی و دینی‌شان بحث حجاب و عفاف برایشان اهمیت زیادی دارد، اما آنچه دیده می‌شود برخی مدیران و مسئولین با تسامح و برنامه‌ریزی به دنبال تغییر نگاه و باور جوانان هستند.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: گرچه این مسأله ساده‌ای است اما نشان می‌دهد مدیران حاکم بر جریان ورزش ما نیاز به بازنگری و اصلاح رویه و عمل در اجرا دارند؛ به گونه‌ای که بر اساس مصوبات قانونی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه مکلفند نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ غنی اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: بانوان ورزشکار ما افتخارآفرین هستند و همیشه خوش درخشیده‌اند؛ مانند بانویی که با چادر روی سکو ایستاد و فرهنگ ما را به نمایش گذاشت. باید این نوع کارها سرلوحه اقدامات مسئولان ما باشد.

راستینه تأکید کرد: به عنوان مسئول کمیته تربیت بدنی حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و به مسئولان ذی ربط تذکر شدید می‌دهم و خواستار اصلاح این رویه هستیم و می‌خواهیم که گزارش این اصلاح را به ما بدهند. کسانی که کوتاهی کرده‌اند حتما باید طبق قانون با آنها برخورد شود.

نظرات بینندگان