arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۲ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

گوترش: با طالبان ارتباط نداشته باشیم به راه‌های اشتباه می‌روند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت ارتباط میان جامعه جهانی و طالبان تأکید کرده و گفت: برای رفتن به مسیر درست، ارتباط داشتن یک مساله حیاتی است. وی تاکید کرد: "ما نیاز داریم که با آنان تعامل داشته باشیم و نمی‌دانیم این تعامل چگونه گسترش یابد. اما این را می‌دانیم که اگر با آنان تعامل نداشته باشیم، آنها شاید به راه‌های اشتباه بروند."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا:دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت ارتباط میان جامعه جهانی و طالبان تأکید کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر ضرورت ارتباط میان جامعه جهانی و طالبان تأکید کرده و گفت: برای رفتن به مسیر درست، ارتباط داشتن یک مساله حیاتی است.

وی در مصاحبه با خبرنگار آسوشیتدپرس تاکید کرد: "ما نیاز داریم که با آنان تعامل داشته باشیم و نمی‌دانیم این تعامل چگونه گسترش یابد. اما این را می‌دانیم که اگر با آنان تعامل نداشته باشیم، آنها شاید به راه‌های اشتباه بروند."

گوترش همچنان بر ضرورت هماهنگی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تأکید کرد و گفت: "مردم افغانستان از کمبود مواد اولیه، کمبود دارو و نیز نبود مواد اولیه نگران هستند و از همین‌رو افغان‌ها به کمک و همکاری نیاز دارند."

به نقل از اسپوتنیک، درعین حال، رئیس کمیته دفاعی ناتو پس از نشست وزیران دفاع و کمیته نظامی ناتو گفت که نگرانی‌های جدی درباره احتمال فعالیت دوباره گروه‌های تروریستی در افغانستان وجود دارد.

او می‌افزاید که در حال حاضر برای نابودی این تروریست‌ها برنامه‌ای برای عملیات نظامی در دستور کار نیست.

نظرات بینندگان