arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

عربستان خطاب به آژانس: برنامه هسته‌ای ایران شفاف نیست؛ این موضوع ریاض را نگران می‌کند

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تکرار ادعاهای گذشته دولت خود علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تکرار ادعاهای گذشته دولت خود علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت.

 عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی امروز (دوشنبه) در شصت و پنجمین کنفرانس سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه دولت سعودی به دنبال منطقه عاری از سلاح هسته‌ای است، جمهوری اسلامی ایران را به عدم التزام به قوانین بین‌المللی در این خصوص متهم کرد.

به نوشته العربیه، او مدعی شد که ایران در قبال برنامه هسته‌ای خود شفافیت ندارد و به قوانین و تعهدات بین‌المللی پایبند نیست و این موضوع عربستان سعودی را نگران می‌کند.

عبدالعزیز بن سلمان افزود: «از آژانس اتمی می‌خواهیم تا بر اجرای قوانین مربوط به استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تأکید بیشتری کند و عربستان سعودی خواستار التزام همه کشورها به معاهده عدم اشاعه است.»

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که به عقیده دولت ریاض لازم است تا جلوی اشاعه سلاح هسته‌ای در غرب آسیا گرفته است.

عبدالعزیز بن سلمان در هیچ یک از بخش های سخنان خود اشاره‌ای به دهها کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌ای در غرب آسیا نکرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدامات و فعالیت‌های عربستان سعودی در راستای دستیابی به انرژی هسته‌ای پرداخت و گفت که یک مرکز امنیت هسته‌ای با بودجه ۱۰ میلیون دلاری عربستان از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز به کار کرده است و دولت سعودی در راستای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای گام بر می‌دارد.

نظرات بینندگان