arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۷ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مجوز مصرف فایزر در ایران صادر شد / واکنش به خبر اجبار بانوان به استعفا از شهرداری / تا قبل از وقفه در مذاکرات ۹۰ درصد موارد اختلافی حل شده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تا قبل از وقفه در مذاکرات ۹۰ درصد موارد اختلافی حل شده بود
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش با تاکید بر ادامه مذاکرات از همان‌جایی که متوقف شده، گفت: «نود درصد مشکلات مربوط به بازگشت به برجام حل شده است و تنها باید در مورد ده درصد باقی‌مانده مذاکره کرد.»

واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در تهران آغاز شد
استانداری تهران اعلام کرد نهضت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در استان تهران از امروز (سه شنبه، ۳۰شهریورماه ) آغاز شد. انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران خاطرنشان کرد: چهار مرکز شبانه روزی و خودرویی جدید ایجاد می شود و در مجموع ۱۲ مرکز شبانه روزی داریم.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت منتهی به ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۵۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در همین بازه زمانی ۳۷۹ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

اسلامی: ایران متناسب با آنچه که آمریکا انجام می‌دهد، گام به گام اقدام خواهد کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد، ایالات متحده باید تمام تحریم های خود علیه ایران را لغو کند تا مذاکرات متوقف شده برای احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵، از سر گرفته شود. محمد اسلامی تاکید کرد که آمریکا باید آنچه را که او سیاست های نادرست خواند، اصلاح کند. وی گفت که ‌آمریکا به وظایف و تعهداتی که در توافق هسته ای ۲۰۱۵ با آنها موافقت کرده بود عمل نکرد. اسلامی اضافه کرد که آمریکا باید همه تحریم هایش را لغو کند و سریعا به برجام بازگردد. رئیس انرژی اتمی ایران اعلام گفت: ایران متناسب با آنچه که آمریکا انجام می دهد گام به گام اقدام خواهد کرد.

واکنش چمران به خبر اجبار بانوان به استعفا از شهرداری
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود طی روزهای اخیر به برخی بانوان و مدیران میانی شهرداری اعلام کرده‌اند باید استعفا دهند، نظر شما در این زمینه چیست، گفت: چنین چیزی صحت ندارد. البته شاید استثنائاتی بوده ولی قانونی در این زمینه وجود نداشته و لذا این قضیه کذب است.

خطیب‌زاده: مذاکرات وین در هفته‌های آتی از سرگرفته خواهد شد
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید براینکه نشست وزرای ۱+۴ در نیویورک در دستورکار نیست،گفت: هر نشست و جلسه‌ای هماهنگی قبلی و تنظیم دستورکار لازم دارد، همانطور که قبلا تاکید شد گفتگوهای وین به‌زودی و طی چندهفته آتی از سرگرفته خواهد شد و این به اطلاع۱+۴ رسانده شده است.

مجوز مصرف فایزر در ایران صادر شد
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در مورد واکسن‌های وارداتی گفت: در حال حاضر ۶ واکسن اسپوتنیک، بعضی از سایت‌های آسترازنکا، سینوفارم، بهارات هند، فایزر بلژیک و جانسون و جانسون آلمان در کشور مجوز مصرف اضطراری گرفته اند و به محض تطبیق در بدو ورود به کشور، اجازه مصرف خواهند داشت.

 

نظرات بینندگان