arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۲ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

اردوغان: آمریکا به تعهدات خود در افغانستان عمل نکرده / ما دیگر نمی‌توانیم از پذیرش پناهجویان این کشور در ترکیه استقبال کنیم

رئیس جمهور ترکیه گفت که ایالات متحده باید در مورد هجوم بیشتر پناهجویانی که در پی بحران خروج آمریکا از افغانستان ایجاد شده، اقدامات بیشتری انجام دهد. وی گفت: «ما بیش از ۳۰۰۰۰۰ مهاجر افغانستانی داریم و دیگر نمی‌توانیم از پذیرش پناهجویان این کشور در ترکیه استقبال کنیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس جمهور ترکیه گفت که ایالات متحده باید در مورد هجوم بیشتر پناهجویانی که در پی بحران خروج آمریکا از افغانستان ایجاد شده، اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزاری خبرگزاری «آناتولی» «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» گفت که در حال حاضرایالات متحده به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل نکرده است.

وی در این مصاحبه گفت: «ما بیش از ۳۰۰۰۰۰ مهاجر افغانستانی داریم و دیگر نمی‌توانیم از پذیرش پناهجویان این کشور در ترکیه استقبال کنیم.»

اردوغان در پاسخ به این سئوال که آیا ایالات متحده نیاز به انجام کار بیشتری دارد یا خیر، پاسخ می‌دهد: «البته ایالات متحده باید کارهای زیادی انجام دهد و باید سرمایه گذاری زیادی انجام دهد.»

وی افزود: «زیرا ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته آنجا بوده است .ایالات متحده باید به این سئوال‌ها پاسخ دهد.»

اردوغان ماه گذشته گفته بود که ترکیه مکان تجمع پناهندگان هیچ کشوری نخواهد بود و مرزهای این کشور را برابر هجوم پناهندگان تقویت می‌کند.

یک مقام دولت ترکیه اخیرا از افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای این کشور با ایران به دلیل موج احتمالی مهاجرت ناشی از تسلط طالبان بر افغانستان خبر داد. «محمد امین بیلمز» فرماندار استان مرزی «وان» گفت که اقدامات امنیتی مرزی در سه سال گذشته افزایش یافته است.

 

نظرات بینندگان